معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی:

موزه میانه شناسنامه دار می‌شود

1400/09/18 - 21:46 - کد خبر: 55615 نسخه چاپی

نصر: معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی از شناسنامه دار کردن و ارتقا موزه شهرستان ویژه میانه خبر داد.

به گزارش نصر، علیرضا قوچی ضمن تقدیر از حسن توجه فرماندار شهرستان ویژه میانه در پیشبرد اهداف ثبت جهانی کاروانسرای جمال آباد، گفت: ثبت جهانی چهار کاروانسرای تاریخی استان از جمله کاروانسرای جمال آباد، گامی رو به جلو در راستای صیانت از مواریث غنی استان است که نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی است.
وی افزود: در این راستا تکمیل مرمت و محوطه سازی کاروانسرای جمال آباد توسط این اداره‌کل در دستور کار قرار گرفته و همچنین رفع معارض آن توسط اداره‌کل اوقاف می‌بایست انجام شود.
وی ادامه داد: این اداره‌کل با هرگونه اقدام علیه مواریث تاریخی، اعم از تخریب، حفاری غیر مجاز، تعرض به حریم و عرصه آثار تاریخی بصورت جدی برخورد کرده و متخلفان را به مراجع قضایی ارجاع خواهد داد.
معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این‌که ارتقا و شناسنامه دار کردن موزه میانه در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است، گفت: علاوه بر توجه ویژه فرماندار محترم شهرستان ویژه میانه به توسعه، ارتقا و شناسنامه دار کردن موزه این شهرستان، ایجاد موزه ورزشکاران و مفاخر میانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
قوچی، اظهار کرد: ایجاد مرکز اطلاع رسانی گردشگری، تکمیل مجتمع‌های گردشگری و واگذاری به بخش خصوصی به منظور بهره‌برداری و همچنین ادامه مرمت پل شهر چای میانه از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد تاکید و در دستورکار قرار گرفت.
انتهای پیام/
 موزه میانه شناسنامه دار می‌شود خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار