مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۳۳۷ طرح برای بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه ارسال شد

1400/09/18 - 12:32 - کد خبر: 55589 نسخه چاپی

نصر: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی گفت: تاکنون تعداد ۳۳۷ طرح برای طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور ارسال شده است.

به گزارش نصر، یاسر جلالی روز پنجشنبه در نشست مشورتی طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور در تبریز افزود: این تعداد طرح از سوی صاحب نظران، کارشناسان، مدیران و مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور و نیز ادارات کل فرهنگ و ارساد اسلامی تعداد ۲۵ استان کشور به دبیرخانه طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور ارسال شده است که طیف های بسیار متنوع موضوعی را در بر می گیرد.
وی از دریافت تعداد ۹۳ تولید محتوا در حوزه های فرهنگی و رسانه ای از سوی دبیرخانه طرح فوق نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تعداد در روزها و هفته های آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.
جلالی، ایجاد سامانه هم اندیشی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فعال سازی جریان مشارکت طیف ها و قشرهای مختلف در ارایه طرح نهایی را از جمله اقدامات دبیرخانه شورای آسیب شناسی مسایل فرهنگی کشور طی ماه های اخیر بیان کرد.
وی تشریح کرد: در بودجه عمومی کشور اعتباری معادل ۳۹ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش فرهنگی است که می توان با هم اندیشی و اتفاق نظر کارشناسان امر، این اعتبار را بجا و به طور کارشناسی شده با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و رسانه ای کشور هزینه کرد.
جلالی، شناسایی ساختاری حقوقی نهادها، دستگاه ها و عناصر فعال مردمی و امکانات فرهنگی، اولویت های فرهنگی و رسانه ای کشور، شناسایی آسیب های وضع موجود، تقسیم بندی موضوعی، راهبردهای کلان و اقدام برای بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه را از جمله سرفصل های طرح کلان معماری در این حوزه برشمرد.
وی سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را متولیان طرح بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه کشور اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس در نظر است سلسله جلساتی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه های مختلف فرهنگ و هنر و رسانه برگزار شود که در این راستا اهالی رسانه و ارتباطات به عنوان صاحب نظران در کارگروه های مشورتی گرد هم  می آیند تا در مورد گام ها و سرفصل‌ها، فواید طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور به بحث و تبادل نظر بپردازند.
جلالی ادامه داد: بررسی داده‌های مورد نیاز در تصمیم‌گیری ها در دستور کار دبیرخانه این طرح قرار گرفته است و  گزارش اول و دوم بودجه نمای فرهنگ با محوریت بررسی نهادی و موضوعی ردیف‌های فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی منتشر شده است.
وی یادآور شد: دو گزارش بعدی که به بررسی بودجه‌های استانی فرهنگ و فعالیت‌های خارج از شمول بودجه عمومی در حوزه فرهنگ می‌پردازد، نیز در حال تنظیم است.
جلالی فعال سازی ظرفیت پژوهشکده‌ها، اندیشکده‌ها، تشکل‌های علمی و دانشجویی و حلقه‌های میانی در قالب نشست‌های کارشناسی و نیز حمایت از پایان نامه‌ها و مطالعات دانشگاهی را جزو برنامه های اولویت دار طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور بیان کرد.
۳۳۷ طرح برای بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه ارسال شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار