عضو کمیسیون صنایع مجلس؛

ورزش آذربایجان شرقی از بودجه ورزشی صنایع مس ایران برخوردار شود

1400/09/18 - 12:15 - کد خبر: 55588 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار برخورداری متناسب ورزش آذربایجان شرقی از بودجه ورزشی شرکت ملی صنایع مس ایران شد.

به گزارش نصر، الله وردی دهقانی روز پنجشنبه در یک گفتگوی رسانه ای با بیان اینکه بخشودگی مالیاتی شرکت ملی صنایع مس ایران از محل هزینه های فرهنگی و ورزشی سالانه بین ۵۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان متغیر است، افزود: این شرکت در استان ما تنها از فعالیت باشگاه فوتسال مس سونگون ورزقان حمایت مالی می کند. 
وی بیان کرد: این در حالی است که شرکت ملی صنایع مس ایران در ۱۷ رشته ورزشی متنوع در سطح کشور تیمداری می کند و با توجه به متمرکز شدن بخش عمده طرح های توسعه ای آن برای استخراج مس از معدن سونگون، باید ورزش آذربایجان در رشته های فوتبال، والیبال و دیگر رشته های ورزشی سهمی متناسب از هزینه کرد فرهنگی و ورزشی صنایع ملی مس داشته باشد. 
وی همچنین با انتقاد از نحوه عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران در پرداخت  حق السهم مردم ورزقان و آذربایجان شرقی از معدن مس سونگون، افزود: این شرکت در پرداخت حقوق دولتی و قانونی کارگران مشغول در مس سونگون تعلل داشته و به نوعی حق کشی کرده است.
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص حل و فصل مشکلات به وجود آمده کارگری در معدن مس سونگون و نیز کمک مالی شرکت ملی صنایع مس ایران به تیم فوتبال تراکتور، جلسه ای با نمایندگان استان های کرمان و آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: در این جلسه قول هایی از طرف مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران داده شد که متاسفانه تاکنون عملی نشده اند. 
دهقانی با اشاره به اینکه پروژه های توسعه ای شرکت ملی صنایع مس ایران بیشتر در استان آذربایجان شرقی انجام می گیرد، عنوان داشت: از ذخایر بیش از چهار میلیارد تنی معدن مس سونگون سالانه ۳۳۰ هزار تن کنستانتره استخراج می شود و با توجه به قوانین مربوط به اکتشافات، یک سوم عایدی آن که رقمی معادل حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می باشد، باید به محل معدن اختصاص یابد. 
وی تاکید کرد: در صورتی که این امر تحقق یابد نه تنها مشکلات شهرستان ورزقان در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی و توسعه ای برطرف می شود، بلکه حتی دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی نیز از این امکانات بهره خواهند برد.
وی با درخواست از دیگر نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی برای کمک به احقاق حقوق مردم ورزقان و استان از معدن مس سونگون گفت: گردش مالی سالانه مجتمع معدنی مس سونگون بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است که سهم مردم ورزقان از این ، کارگری است.
دهقانی همچنین با بیان اینکه سهم شهرستان ورزقان از یک درصد آلایندگی معدن مس سونگون سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: متاسفانه شرکت ملی صنایع مس ایران در این زمینه نیز کوتاهی و از پرداخت حق و حقوق شهرستان خودداری می کند.
وی عنوان داشت: اگر منابع مالی حاصل از گردش مالی مجتمع معدنی مس سونگون، به عنوان یک قانون، در بانک های استان سپرده گذاری شود، کمک بزرگی به توسعه منطقه می کند که در این مورد نیز شرکت ملی صنایع مس کوتاهی می کند.
انتهای پیام/
ورزش آذربایجان شرقی از بودجه ورزشی صنایع مس ایران برخوردار شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار