متفکر آزاد در گفت و گو با نصر خبر داد:

اولتیماتوم نمایندگان به وزیر نفت!

1400/09/16 - 20:17 - کد خبر: 55497 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد یک هفته کار کارشناسی انجام داده شود، اگر ما هفته آینده از نتیجه رضایت داشتیم سوال به صحن نرود و نتیجه را به مردم اعلام می کنیم در غیر این صورت سوال به صحن علنی خواهد رفت.

به گزارش نصر، "روح اله متفکر آزاد" در گفتگو با نصر در واکنش به اقداماتی که در راستای وضعیت آلایندگی هوا شده است، گفت: سوالی که از وزیر نفت درباره سوخت مازوت نیروگاه حرارتی تبریز و سهند پرسیده بودیم، امروز به نوبت کمیسیون انرژی رسید و جلسه تشکیل شد؛ وزیر نفت و رئیس شرکت گاز، آقایان اوجی و چکینی به همراه معاونین ایشان و اعضای کمیسیون انرژی و نیز بنده به همراهی دو نفر دیگر از سوال کنندگان محترم حضور داشتیم.
وی اضافه کرد: تصویری که خبرگزاری نصر نیوز از دود نیروگاه گذاشته بود را نشان دادم و گفتم که تبریز در این وضعیت است و برایشان توضیح دادم که نامه های دیسپچینگ وجود دارد و در آن میزان سوخت گاز نیروگاه ها را مشخص نموده و در آن نیروگاه های تبریز و سهند را از شهریورماه تا الان صفر اعلام کرده است که این 350 تن گوگرد بر روی تبریز تحمیل می‌کند.
وی ادامه داد: از طرفی آنها توضیح دادند که مجبور به مازوت سوزی هستند، توضیح آنها این بود که مصرف گاز بیشتر اما تولید آن کم است و این اشکال به قبل از کار ایشان و دولت جدید برمی‌گردد که توسعه میادین و اورهال سیستم را انجام نداده است و این حرف درستی است. 
متفکر آزاد گفت: در ادامه بنده توضیح دادم که اگر برای همه استان ها این کار را با عدالت می‌کردید آنوقت اینقدر حساس نمی شدیم، آنها گفتند دو هفته است که تمام نیروگاه ها را شروع به فک پلمپ استفاده از مازوت کرده ایم تا زین پس همه آنها مازوت سوزی بکنند.
وی تاکید کرد: همه اعضا بر این مصمم بودند که در هر صورت باید برای این قضیه تدبیری شود و در این راستا برای سال آتی طرح توسعه دیده ایم و آقای وزیر گفتند برای سال آینده تدابیری اندیشیده ایم تا این اتفاقات در سال آتی تکرار نشود و یا به حداقل برسد، ولی امسال را باید عبور کنیم.
وی توضیح داد: در ادامه از آنها خواستم تا پیشنهاد خود را ارائه دهند و قبل از آن توضیح دادم که ما توقع عدالت داریم و اگر فک پلمپ در همه جا دو هفته است که انجام می‌شود پس چرا در تبریز سه ماه قبل فک پلمپ کرده اید؟ اعضا این انتقاد را وارد دانستند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از کلی بحث و صحبت های سایر همراهانمان آقایان میرتاج الدینی و باقری بنابی (به نمایندگی از همه سوال کنندگان)، رئیس کمیسیون یک هفته وقت خواست تا در طول یک هفته جلسه ای متشکل از کارشناسان وزارت نفت و شرکت گاز و دو نفر از اعضای کمیسیون و ما بعنوان اعضای سوال کننده برگزار شود تا در آن جلسه راه حل هایی طرح شود. ما نیز دو پیشنهاد عملیاتی برای خروج از این وضعیت ارائه کردیم که قرار شد در آن شورا بررسی شود.
وی در این رابطه ادامه داد: از طرفی وزارت نفت باید به سمت کیفی شدن درجه مازوت برود و سه درصد گوگرد را به یک درصد برساند، از طرف دیگر هم نیروگاه ها به سمت اورهال و فیلتر گذاری حرکت کنند.
متفکر آزاد درباره نتیجه جلسه گفت: قرار شد یک هفته کار کارشناسی انجام داده شود، اگر ما هفته آینده از نتیجه رضایت داشتیم سوال به صحن نرود و نتیجه را به مردم اعلام می کنیم در غیر این صورت سوال به صحن علنی خواهد رفت. تا انتهای کار به پیگیری هایمان ادامه خواهیم داد ان شاالله تا به مانند موارد دیگری که به نتیجه رسیده است مثل سوال از وزیر سابق آموزش و پرورش در بحث سمپاد، بتوانیم این فرآیند را هم به نفع سلامتی مردم و نیز حل مشکل کشور به نتیجه برسانیم.
وی در پایان گفت: به امید خدا به قول پاسخگو کردن عمل کرده ایم و خواهیم کرد. 
انتهای پیام/
اولتیماتوم نمایندگان به وزیر نفت! محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار