فرماندار مراغه؛

فرودگاه سهند از نظر پدافند غیرعامل تنها جایگزین فرودگاه تبریز است

1400/09/16 - 17:24 - کد خبر: 55493 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: فرودگاه سهند از نظر پدافند غیرعامل به عنوان تنها جایگزین فرودگاه تبریز محسوب می‌شود و از این رو نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی روز سه‌شنبه و همزمان با روز جهانی هواپیمایی با حضور در فرودگاه سهند، اظهار داشت: در حال حاضر این فرودگاه دارای ۲ پرواز در طول هفته بوده و طی آذرماه جاری و با بهبود شرایط کرونایی، با ۱۰۰ درصد ظرفیت مجاز به مسافرگیری اقدام کرده است.
وی افزود: شاهد استقبال مسافران از پروازهای فرودگاه سهند هستیم و این نشان‌دهنده آن است که هر روز هفته نیاز به پرواز از فرودگاه سهند احساس می‌شود.
وی بیان کرد: مسئولان استانی و شهرستانی پیگیر حل مشکل جایگاه سوخت فرودگاه سهند هستند و در این راستا از سوی فرمانداری مکاتبه‌هایی صورت گرفته است و در صورت رفع این مشکل شاهد پروازهایی به مقصد مشهد مقدس، کیش و شیراز خواهیم بود.
رئیس فرودگاه سهند نیز اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان آذرماه امسال ۹۸ پرواز از مقصد فرودگاه سهند به تهران و بالعکس انجام شده است و ۲ هزار و ۹۳۶ مسافر در این تعداد پرواز جابه جا شده‌اند.
محمد حاجی‌پور با بیان اینکه هم‌اکنون پروازها از فرودگاه سهند با تمام ظرفیت انجام می‌شود، افزود: ظرفیت هواپیمای فرودگاه سهند ۶۰ مسافر است که به طور متوسط در هر پرواز شاهد استقبال ۷۰ درصدی مسافران هستیم.
وی بیان کرد: زمان پروازهای روز شنبه حرکت از تهران ساعت ۱۲:۴۵ و بازگشت از فرودگاه سهند به مهرآباد ۱۴:۴۵ و پرواز روزهای سه‌شنبه حرکت از تهران ۱۰:۳۰ و بازگشت از سهند ۱۲:۴۵ است.
حاجی پور اعلام کرد: امسال پروژه فنس‌کشی اطراف فرودگاه سهند با ۴۰۰ میلیون تومان هزینه‌ و درزگیری باند فرودگاه هم با ۴۰۰ میلیون تومان هزینه انجام شده است.
به گزارش ایرنا در این مراسم به مناسبت روز جهانی هواپیمایی با اهدای لوحی از کارکنان فرودگاه سهند تجلیل شد.
فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود.
 سالانه بیش از ۶ هزار نفر مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.
انتهای پیام/
فرودگاه سهند از نظر پدافند غیرعامل تنها جایگزین فرودگاه تبریز است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار