رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

روز دانشجو تاکید بر بصیرت سیاسی در راه علم است

1400/09/16 - 14:46 - کد خبر: 55485 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی حماسه ضد استبدادی ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در تاریخ ایران را برای همیشه تاریخ ماندگار و مانا خواند و گفت: روز دانشجو سرفصل تاکید بر بصیرت سیاسی در راه کسب علم و دانش است.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار داشت: بدون تردید روز دانشجو، روزی بزرگ و بی مانند برای جامعه علمی و دانشگاهی ایران زمین است که در آن بر نقش بی همتای مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی با هدف پیشرفت و اعتلای مادی و معنوی ایران اسلامی تاکید شده است.
وی افزود: این روز مهم در حقیقت روز حق خواهی و استبدادستیزی و شهادت مظلومانه دانشجویان در راه مبارز با ظلم و جور زمانه رقم خورده است.
نقی پور ضمن تبریک روز دانشجو به تمامی دانشجویان، توفیق روزافزون در مسیر علمی و توسعه فناوری کشور و امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی را از جمله انتظارات نظام اسلامی از دانشجویان بیان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با توجه به تاکیدات مقام عظمای ولایت نسبت به تولید علم و جنبش نرم افزاری، ایران عزیز به جایگاهی شایسته در این مسیر رسیده و به واقع الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت را به نحوی ملموس در جهان امروز به نمایش بگذارد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۱۹۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.
انتهای پیام/
 روز دانشجو تاکید بر بصیرت سیاسی در راه علم است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار