استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح پردیس سینمایی لاله پارک :

توسعه فرهنگ با درک مفهوم توسعه توسط بخش خصوصی محقق می شود

1398/08/13 - 11:41 - کد خبر: 5548 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی، تحقق توسعه فرهنگ منطقه را با درک مفهوم توسعه توسط بخش خصوصی میسر دانست‌.

به گزارش نصر، مجموعه پردیس سینمایی لاله پارک به مساحت ۷۰۰ مترمربع که ۴ سالن سینمایی را شامل می شود شامگاه روز گذشته با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی  شهری افتتاح شد.

«محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح مجموعه پردیس سینمایی لاله پارک ضمن تقدیر از سرمایه گذاران مجتمع لاله پارک در راستای توسعه فرهنگ سینمای استان، گفت: بار دیگر با اقدام ارزشمند سرمایه‌گذاران مجموعه لاله پارک شاهد گام موثر دیگر در راستای توسعه فرهنگ استان هستیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بخش خصوصی مفهوم توسعه را خوب درک کرده و به واسطه این امر شاهد رونق رویدادهای هنری و فرهنگی در عرصه های ملی و بین المللی هستیم.

پورمحمدی در خاتمه تاکید کرد: اگر توسعه فرهنگی در کشور محقق نشود توسعه سایر بخش ها میسر نخواهد بود لذا از بخش خصوصی خواستاریم تا با حمایت از فرهنگ و هنر این دیار سبب توسعه بیشتر استان و همچنین کشور شوند.

«محمد محمدپور» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه به دنبال افتتاح پردیس سینمایی لاله پارک، سالن های سینمای استان افزایش یافت، ادامه داد: با احداث و بهره برداری از پردیس سینمایی لاله پارک تبریز تعداد سالن‌های سینمایی استان به ۳۰ مورد رسید.

محمدپور ضمن قدردانی از اقدام شایسته و مجموعه آینده نگر و فرهنگی لاله‌پارک تبریز در احداث پردیس سینمایی، خاطرنشان کرد: طبق اعلام مسئولان این مجموعه سالن های ۵ و ۶ طی ماه‌های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه  در سال های گذشته  حوزه فرهنگ و هنر مهجور مانده بود و مردم رغبتی به سینما و تئاتر نداشتند، افزود: هنرمندانی که در این عرصه دغدغه دارند، می دانند که مردم تولیدات با کیفیت را در هر بخشی می پسندند، تجربه به ما نشان می‌دهد که اگر بتوانیم تولیدات شایسته در بسته بندی و قالب مناسب عرضه کنیم مردم پذیرا خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه در سال‌های اخیر بخش خصوصی ورود موثری در حوزه فرهنگ و هنر داشته، ادامه داد: بخش خصوصی نیز به این باور رسیده که سرمایه‌گذاری در این حوزه مسیر صحیح و ماندگار ساختن آینده ای درخشان برای نسل‌های بعدی کشور، استان و شهر خواهد بود، لذا با استناد بر این مسئله با قاطعیت به عرصه فرهنگ و هنر ورود پیدا کرده است.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد:  در سال ۹۲ تعداد سالن های سینمایی استان هشت سالن بود که به عامل نگرانی مسئولان و هنرمندان این بخش تبدیل شده بود، در این شرایط دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روند جدیدی را آغاز کرد که بخش خصوصی سهم مهم تولیدات را در این مقطع تاریخی به عهده بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز برخلاف گذشته آمار نشان می دهد که بخش فرهنگ و هنر فقط بخش هزینه نیست بلکه از لحاظ اقتصادی نیز مولد است.

وی با یادآوری اینکه بیش از پنج هزار صندلی در دولت تدبیر و امید به تعداد صندلی های سینمایی استان اضافه شده، گفت: در سال ۹۷ مخاطبان سینما به ۵۶۷ هزار نفر در استان می‌رسید و حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش سینماهای استان بود که این آمار در ۶ ماهه اول سال جاری به دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

محمدپور در پایان سخنان خود عنوان کرد: سینمای آذربایجان شرقی طی چندین سال موفقیت های بسیاری را از آن خود کرده به طوریکه درخشش فعالان سینمایی در عرصه های بین المللی بسیار قابل توجه بوده است.

«حسین جداری» مدیرعامل مجموعه تجاری تفریحی لاله پارک نیز در این آیین گفت: لاله پارک به عنوان مجتمعی پیشرو در امور فرهنگی و هنری به شمار می رود که در کنار فعالیت های تجاری و اقتصادی از مدت ها قبل درصدد بود در راستای تکمیل بستر فعالیت های فرهنگی خود نسبت به راه‌اندازی پردیس سینمایی اقدام کند.

وی افزود: بر این اساس با انصراف آگاهانه و چشم‌پوشی از منافع حاصل از فعالیت تجاری و مسائل مالی علیرغم پرداخت عوارض و تجاری در بخشی از این مجموعه به مساحت تقریبی ۷۰۰ مترمربع نسبت به تبدیل کاربری تجاری به فرهنگی مبادرت شد.

جداری تاکید کرد: راه اندازی این پردیس سینمایی به عنوان تحفه و برگ زرینی، مقارن با ماه ربیع‌الاول، در آستانه ۱۳ آبان از سوی مجموعه لاله پارک بر پیشانی فرهنگ و هنر شهر اولین‌ها و دیار شهریار درخشید.

وی در ادامه افزود: مجموعه لاله پارک این طرح را به منظور ایفای نقش و رسالت خود در قبال مساعدت های مسئولین فرهنگی استان و عمل به تکلیف اخلاقی و اجتماعی خود اجرا کرد.

جداری گفت: این اقدام در جهت پاسخگویی به بخشی از مطالبات فرهنگی شهروندان، استقبال از پیشنهاد و خواست استاندار آذربایجان‌شرقی و انگیزه مدیرعامل مجموعه صورت گرفت، وجود فضاهای فرهنگی در هر مجموعه ای سبب رونق و توسعه آن در ابعاد اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

جداری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تاسیسات پردیس سینمایی لاله پارک با صرف هزینه قابل توجهی در دوره زمانی شش ماهه و با استفاده از بهترین مصالح و امکانات فراهم شده است، اظهار داشت: بخش عمده و قابل توجه این تاسیسات از تولیدات و محصولات داخلی و در راستای استقبال از سیاست جاری نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و می توان از آن به عنوان نگین سینماهای استان در شمال غرب کشور نام برد‌. امیدواریم این مجموعه محفلی درخور و شایسته برای گردشگران و شهروندان عزیزی باشد که به دنبال محلی برای احساس آرامش و امنیت در کنار بهره‌مندی از جاذبه های هنری و فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

توسعه فرهنگ با درک مفهوم توسعه توسط بخش خصوصی محقق می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار