مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد؛

کسب رتبه اول جهانی جوان زنجانی در رقابت‌های بین‌المللی ایزو

1398/08/13 - 10:56 - کد خبر: 5547 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: جوان زنجانی در زمینه استانداردهای ویدئویی در رقابت‌های بین‌المللی ایزو رتبه اول جهانی را کسب کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، داوود کارگرزاده ظهر دیروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: هر ساله محفلی در استان زنجان برای گرامی‌داشت روز جهانی استاندارد با هدف ترویج، توسعه و اشاعه فرهنگ استاندارد برگزار می‌شود.

وی در رابطه با شعار امسال روز جهانی استاندارد، افزود: شعار روز جهانی استاندارد، استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی عنوان شده است. باید پذیرفت دنیای کنونی را بدون ویدیو نمی‌توان تصور کرد.

این مسئول تصریح کرد: عصر کنونی به لطف و مدد استانداردها شناخته شده است و استانداردها در زندگی مردم تاثیر فراوانی دارد و می‌تواند ذهن مخاطب را از منفی‌ترین به مثبت‌ترین‌ها هدایت کند.

کارگرزاده با اشاره به خوش درخشیدن سازمان استاندارد در جهان، اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌های سیاسی و اقتصادی بر ایران، سازمان استاندارد بسیار خوب عمل کرد و موفق به کسب پایگاه جهانی در صحنه بین‌المللی شد.

این مسئول در رابطه با کسب رتبه ۲۱ جهانی در ارزیابی سازمان بین‌المللی استاندارد، افزود: در ارزیابی سازمان استاندارد، کشور ما رتبه ۲۱ جهانی را کسب کرده و با تدوین ۱۰۰ مورد استاندارد ملی نانو، کشور سوم جهان در این بحث شناخته شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه با اشاره به رقابت‌های بین‌المللی ایزو، خاطرنشان کرد: فیلم کوتاه ۲۰ ثانیه‌ای محمد خدادادی با عنوان استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی با موضوع استاندارد رتبه اول جهانی را کسب کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان در ادامه این مراسم اظهار کرد: باید استاندارد در جامعه فراگیر شود. فراگیر شدن به این معنی است که استاندارد در کالا، عملکرد، رفتار و کارکرد را شامل می‌شود. ارگان‌های نظارتی نیز می‌توانند طوری عمل کنند که دیگر نیاز به ورود ما نباشد و با یک برنامه کارآمد مسیر توسعه را موفق‌تر بپیمایند.

سیدسجاد نباتچیان افزود: باید با قدرت بیشتری در خط تولید حرکت کرده، قوی بوده و درست عمل کنید که آینده صنعت و تولید ما از زیر دست شما عبور خواهد کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تولیدات کشور از دروازه طلایی عبور کرده است و دلیل نفوذ کالاهای ما به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی همین مورد است و اگر کالای ما کیفیت نداشت، نمی‌شد از این مسیر عبور کرد. البته در انتخاب دو کالای استاندارد باید یک فرق باشد و کالاهای استاندارد ستاره‌دار شوند تا کیفیت آن‌ها تمییز داده شده و بتوانیم بهترین را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

کسب رتبه اول جهانی جوان زنجانی در رقابت‌های بین‌المللی ایزو نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار