سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

تزریق دو دز واکسن کرونا به ۷۷.۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی

1400/09/16 - 09:34 - کد خبر: 55449 نسخه چاپی

نصر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق دو دز واکسن کرونا به ۷۷.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۸۹.۸ درصد از این تعداد دز اول را دریافت کرده‌اند.

به گزارش نصر، بهمن نقی پور دوشنبه شب، ۱۵ آذرماه، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: واکسیناسیون دانش آموزان استان به حدود ۸۹ درصد رسیده و ۶۵‌.۵ درصد از مادران باردار نیز واکسینه شده‌اند.
وی ادامه داد: افراد بالای ۶۰ سالی که از زمان دریافت دز دوم واکسن اسپوتنیک یا آسترازنیکای آن‌ها شش ماه گذشته و یا افراد بالای ۴۰ سالی که از زمان تزریق دز دوم واکسن سینوفارم و برکت آن‌ها سه ماه گذشته است می‌توانند جهت دریافت دز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
نقی‌پور همچنین با اشاره به شناسایی سویه جدید کرونا(امیکرون) در سایر کشورها نیز افزود: این سویه آفریقایی بر اساس تحقیقات، سرایت بالاتری نسبت به سویه دلتا دارد اما تاکنون این سویه‌ی جدید کرونا در کشور مشاهده نشده است.
وی ادامه داد: در مورد آمار مرگ و میر این سویه نمی‌توان چیزی گفت اما براساس مشاهدات بیشتر افراد درگیر شده با این سویه از بین افراد واکسن نزده‌ها هستند. 
به گزارش ایسنا، نقی پور خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون در کنار آن تا حد زیادی نگرانی از این بابت را کاهش دهیم.
انتهای پیام/
تزریق دو دز واکسن کرونا به ۷۷.۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار