خبر/

خلع ید زمین خواران از اراضی ارم

1400/09/15 - 16:20 - کد خبر: 55436 نسخه چاپی

نصر: به دنبال گزارشات رسانه ای از قلع و قمع ۵۰۰ اصله درخت برای تصاحب ۵ هکتار از اراضی ملی شهرک ارم، دستگاه قضایی موضوع را بررسی و حکم به خلع ید زمینخواران داد.

به گزارش نصر، بر این اساس، ظهر امروز با حکم قضایی و در حضور نمایندگان ارگان های مسئول، این قطعه زمین به مسکن و شهرسازی بازگردانده شد.
تابستان گذشته بود که گروهي از زمين خواران شناخته شده(!) بدون ترس از تبعات قانوني و با هدف تصرف اراضي ملي، نسبت به قلع و قمع  560 اصله درخت که توسط شهرداري کاشته شده بود اقدام کردند!


 
اين رويداد با واکنش شديد افکار عمومي روبرو شده و پاي دادستان، نمايندگان مجلس، مسکن و شهرسازي و شهرداري تبريز را به ماجرا کشيد و درپي استعلام دادگستري، اداره کل مسکن و شهرسازي طي نامه اي رسما تاکيد کرد که قطعه زمين مذکور جزو اراضي ملي بوده و سند آن به شماره 12876 به نام دولت جمهوري اسلامي ايران است.
در آن ايام اقدامات قانوني برای خلع يد زمين خواران آغاز شد اما این افراد بدون ترس از ارگان‌های مختلف، اخیرا با استقرار کيوسک نگهباني قصد داشتند نسبت به حصارکشي اراضي فوق اقدام نمایند!


 
اهالی شهرک ارم با حضور در محل، از اقدامات قضایی و بازگشت اراضی یاد شده استقبال کردند.
بر اساس اعلام منابع محلي، ارزش اين قطعه زمين یک هزار ميليارد تومان برآورد مي شود... رقمي که مي تواند ريشه يک فساد بزرگ در اين کلانشهر باشد.
انتهای پیام/
خلع ید زمین خواران از اراضی ارم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار