آغاز بکار اولين رستوران فيش باگت در ايران/

افتتاح سومين شعبه بزرگترين رستوران تخصصي طبخ و عرضه ماهي كشور در تبريز

1400/09/15 - 14:24 - کد خبر: 55425 نسخه چاپی

نصر: در آستانه ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) اولين شعبه فيش باگت در ايران و سومين شعبه بزرگترين رستوران تخصصي طبخ و عرضه ماهي كشور (تنها دارنده برند منتخب شيلات کشور در زمينه نوآوري در عرضه و طبخ آبزيان) با حضور رئيس سازمان جهادكشاورزي استان، فرماندار شهرستان تبريز و ساير مسئولين سازمان ها و ادارات كل مرتبط در فودکورت مجتمع تجاري اطلس تبريزافتتاح گرديد.

به گزارش نصر، اکبر فتحي در حاشيه اين مراسم چنين رخدادي را نشانه حركت به سمت امنيت غذايي و ارتقاي سلامت جامعه دانست و افزود: در مورد مصرف آبزيان در استان در سال 1357 در سبد خانوار هيچ جايگاهي براي آن تعريف نشده بود بطوري كه در اين سال مصرف سرانه آبزيان استان به سختي به 100 گرم در سال مي رسيد ليكن هم اكنون پس از چهار دهه اين ميزان به 7.5 كيلوگرم رسيده و هر سال جايگاه خوبي را در سبد خانوارهاي استان براي خود اختصاص مي دهد.
وي با بيان اينکه اين موفقيت از يك طرف وابسته به فعاليت هاي ترويجي و آگاه سازي جامعه بوده و از طرف ديگر رشد 200 برابري فروشگاه ها و مراكز عرضه آبزيان، توسعه رستورانهاي ويژه آبزيان به 25 مورد و بیش از 100 مورد غذاخوري با غالبيت پخت ماهي در شهرستانهاي تبريز، ميانه، جلفا، مراغه، اهر، مرند، شبستر، بستان آباد و سراب و ايجاد كارخانجات و واحد هاي فراوري به ظرفيت پنج هزار تن در سال در چهار دهه گذشته از عوامل توسعه آبزي مصرفي در استان بوده است.


 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با  اشاره به رستوران منتخب ماهي خوب و اينکه بواسطه تلاشهاي اين مجموعه، برند منتخب سازمان شيلات ايران در دو سال گذشته به استان آذربايجان شرقي اختصاص يافته است ادامه داد: طبخ تخصصي و ويژه آبزيان تبريز در اين سطح، در كشور بي سابقه بوده و حتي در استانهاي ساحلي كشورمان، رستوراني كه در اين وسعت كه منحصراً به طبخ و سرو ماهي بپردازد وجود ندارد.
وي با بيان اينكه اين رستوران از سال گذشته براي نخستين بار در كشور به پخت ماهي روي سنگ پرداخته است گفت: نقش اين مجموعه در آشتي مردم تبريز و استان و آشنايي با طبخ انواع ماهيان و رشد مصرف سرانه در سالهاي اخير چشمگير بوده است.


 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با بيان اينكه آذربايجان شرقي از ظرفيت هاي بسيار خوبي به لحاظ توليد و صادرات در حوزه شيلات، آبزي پروري، صيد و صيادي و فرآورده هاي شيلاتي برخوردار است افزود: ظرفيت هاي شيلاتي مي تواند اشتغال، توليد و ارزآوري قابل توجهي براي كشور  و استان داشته باشد.
وي يكي از راه هاي افزايش مصرف ماهي را تنوع بخشي در تهيه غذاهاي مختلف با اين محصول سالم و مغذي دانست و افزود: به خاطر فرهنگ سازي هاي انجام شده شاهد افزايش مصرف ماهي در استان هستيم.
مهندس فتحي با بيان اينكه نوع تغذيه، تأثير مهمي در سلامت انسان دارد افزود: گروهي از مواد غذايي كه تأثير مهمي در سلامت انسان و پيشگيري از بيماريها دارند، ماهي و آبزيان هستند.


 
وي با بيان اينكه يكي از راه هاي افزايش مصرف ماهي تنوع بخشي در تهيه غذاهاي مختلف با اين محصول سالم و مغذي است گفت: با عنايت به اهميت مصرف ماهي و آبزيان در ارتقاء سلامت افراد جامعه و به يمن افتتاح"فيش باگت" كه براي اولين بار در ايران توسط رستوران طبخ ماهي و آبزيان تبريز ايجاد شده است لازم مي دانم از زحمات ارزشمند مدير و كارآفرين جوان اين مجموعه كه اسباب اشتغال مستقيم بيش از 100 نفر را فراهم نموده است صميمانه تقدير و تشكر نمايم.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان از توسعه رستوران ها با غذاي آبزيان در استان خبر داد و ادامه داد: به منظور تبليغ استفاده عمومي مردم از آبزيان تاکنون 10 واحد رستوران که انحصاراً به طبخ  ماهي و آبزيان مي پردازند در سطح شهر تبريز راه اندازي شده است که جهت استفاده عموم مردم و گردشگران از غذاهاي دريايي و آبزيان مي باشد.


 
وي افزود: درصدد هستيم اين رستوران ها را در سطح استان و در مسيرهايي که گردشگران در آن مسيرها و جاده ها در تردد مي باشند، راه اندازي نماييم تا بتوانند از اين رستورانها بهره مند شوند و بدين طريق فرهنگ استفاده از آبزيان در جامعه باب شود.
فتحي در رابطه با فرهنگ سازي و تمهيدات ديگر جهت تشويق مردم براي استفاده از آبزيان گفت: مديريت شيلات و امور آبزيان سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي برنامه هاي فرهنگي و جشنواره هاي مختلفي را در سطح استان و شهرستان ها ترتيب داده است و از اين طريق عمده فعاليتهاي فرهنگ سازي استفاده از آبزيان انجام مي شود.
وي با بيان اينکه ميزان مصرف آب در بخش شيلات در مقايسه با ساير بخش هاي کشاورزي بسيار ناچيز است ادامه داد: در منابع آبي استان شامل سدها و درياچه ها ظرفيت هاي زيادي جهت توليد آبزيان وجود دارد که آبي مصرف نمي شود و در پرورش ماهي در قفس نيز هيچگونه آبي مصرف نمي شود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان با اشاره به برنامه ريزيهاي صورت گرفته جهت اختصاص آب چاه هاي کشاورزي به آبزي پروري در استان گفت: اين امر مي تواند آبزي پروري  را بصورت خرد در استانهاي غيرساحلي توسعه دهد و پروتئين آبزيان را در دورترين نقاط  استان که امکان دسترسي به ماهي را ندارند براي استفاده مردم فراهم کند.
گفتي است به دنبال افتتاح سومين شعبه اين مجموعه بي نظير و منحصر به فرد در كشور، رئيس سازمان جهادكشاورزي استان آذربايجان شرقي و فرماندار تبريز با اهداي لوح هاي جداگانه اي از تلاش و خدمات آقاي محمود خادم حقيقي مدير رستوران تقدير كردند.
انتهای پیام/
 افتتاح سومين شعبه بزرگترين رستوران تخصصي طبخ و عرضه ماهي كشور در تبريز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار