مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد:

جزئیات پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری از سوی بیمه سلامت

1400/09/15 - 11:45 - کد خبر: 55400 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات نحوه تحت پوشش قرار گرفتن خدمات ناباروری از سوی سازمان بیمه سلامت را تشریح کرد.

به گزارش نصر، محمد مهدی ناصحی در خصوص پوشش خدمات ناباروری بیان کرد: بر اساس بند یک سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقا بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به بند "ح" تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تصویب هیئت وزیران مبنی بر در تعهد قرار گرفتن خدمات ناباروری در سال جاری، سازمان بیمه سلامت به عنوان یک سازمان پیشرو به منظور حمایت مالی و افزایش نرخ باروری، افزایش رضایتمندی بیمه شدگان، تسهیل و دسترسی عادلانه به این خدمات، و کاهش پرداخت از جیب مردم، دستورالعمل خرید راهبردی خدمات ناباروری که به تازگی در دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر پایه تهیه شده است را به استان‌ها ابلاغ کرد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل زوجین نابارور در سامانه نشان دار می‌شوند و خدماتی مانند داروها و آزمایش‌ها و پاراکیلینیک را دریافت می‌کنند.
وی بیان کرد: زوجین می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF ، میکرواینجکشن، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه و موقوفه و خصوصی بهره مند شوند.
ناصحی افزود: این خدمات از حداقل ۵۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بخش دولتی و از ۹۷۶ هزار تومان تا ۶ میلیون و۹۰۰ هزار تومان در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی تحت پوشش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/
جزئیات پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری از سوی بیمه سلامت خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار