وزیر جهاد کشاورزی:

منابع طبیعی در بودجه ۱۴۰۱ بودجه مستقل دارد

1400/09/14 - 16:00 - کد خبر: 55355 نسخه چاپی

نصر: وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه منابع آب و خاک کشور نیازمند تغییر نگرش جدی است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه مستقلی برای منابع طبیعی دیده شده است.

به گزارش نصر، «سید جواد ساداتی‌نژاد» امروز (یکشنبه) در مراسم  افتتاح ششمین نمایشگاه ماشین‌آلات، تجهیزات و سامانه‌های نوین آبیاری و به مناسبت روز جهانی خاک که در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران برگزار شد، افزود: منابع طبیعی دارای ظرفیت‌های درآمدی بی‌نظیری است که تا به امروز مغفول مانده، بنابراین تلاش کردیم در بودجه سال ۱۴۰۱  با ایجاد یک ردیف درآمد اختصاصی بتوانیم منابع طبیعی را به سمت اقتصادی شدن پیش ببریم.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین از محل درآمدهای به‌دست آمده، منافع آنها در فعالیت‌های حفظ آب و خاک و آبخیزداری استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه شرایط خوبی در حوزه خاک و حفاظت از خاک در کشور نداریم، تصریح‌کرد: به‌فرموده رهبر معظم انقلاب «قضیه خاک از قضیه آب مهمتر است» که به‌طور قطع همین طور است، زیرا خاک ماده‌ای است که برای ایجاد یک سانتی‌متر  آن ۷۰۰ سال زمان نیاز است. 
ساداتی‌نژاد، خاک را یک میراث بین نسلی دانست که باید برای حفظ آن برای نسل‌های آینده تلاش کنیم.
وی گفت: شرایطی که امروز در بحث حفاظت از آب و خاک حاکم بر کشور است نیاز به تغییر نگرش دارد، باید در بخش‌هایی از کشور که وضعیت مشکلات فرونشست و فرسایش داریم با تمرکز اقدامات جدی و ضروری به انجام برسد.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث حفاظت از آب و خاک چندین کار باید با هم انجام شود، افزود:  این اقدام نیازمند تزریق فناوری و دانش، عزم ملی و مشارکت مردمی و آگاهی رسانی رسانه‌های جمعی است.
وی تاکید کرد: نیاز به فناوری، علم و دانش و تزریق آن به حوزه‌های طبیعت و حفاظت از آب و خاک داریم. 
ساداتی‌نژاد تصریح‌کرد: نیازمند عزم ملی در این بخش هستیم به‌طوری که باید مردم را برای حفاظت از آب و خاک به میدان بیاوریم زیرا بزرگترین حافظان آب و خاک مردم هستند و می‌توان یک نهضت بزرگ ملی را در کشور در راستای حفاظت از آب و خاک راه اندازی کرد.
وی با تقدیر از رسانه‌ها، ادامه‌داد: رسانه‌ها بزرگترین و بیشترین آگاهی را به مردم می‌دهند و می‌توانند با ایجاد شور حرکتی آگاهانه به حفاظت از این بخش از آب و خاک کمک کرد.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری برنامه‌های ویژه‌ای در موضوع حفاظت از آب و خاک و تقویت فعالیت‌های آبخیزداری در کشور داریم و خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های خوبی در زراعت چوب و جنگل کاری کشور انجام شده است، گفت: تاکنون طرح‌های خوبی برای حفاظت از آب و خاک در سراسر کشور انجام شده که قابلیت نمونه شدن دارند.
ساداتی‌نژاد از همه نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها و  مردم ایران که علاقه‌مند به منابع طبیعی هستند و در این زمینه فعالیت کرده اند خواست تا علاوه بر ارائه ایده‌های جدید، برای حفاظت از منابع طبیعی همکاری کنند.
انتهای پیام/
 منابع طبیعی در بودجه ۱۴۰۱ بودجه مستقل دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار