استاندار آذربایجان غربی؛

حل مشکلات فعالان بخش تولید آذربایجان غربی از جذب سرمایه جدید مهمتر است

1400/09/14 - 14:14 - کد خبر: 55348 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت مردمی به موضوع رفع موانع تولید، گفت: حل این مشکلات و به حداکثر رساندن ظرفیت تولید واحدهای موجود، از جذب سرمایه جدید مهمتر است و باید روی این موضوع، اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش نصر، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در صورتی که در همین حوزه توفیق داشته باشیم، انقلابی در تولید آذربایجان غربی رخ می دهد که هم در بخش اشتغال و همچنین در بخش صنعت و تجارت بین الملل می تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه البته باید به فکر جذب سرمایه جدید نیز باشیم، اضافه کرد: این امر زمان بر است و باید در جای خود مورد توجه مسوولان حوزه های مرتبط قرار گیرد ولی کمک به رفع موانع بخش تولید به ویژه در حوزه اعطای سرمایه در گردش، می‌تواند در مدت کوتاهی، زمینه اشتغال و رونق تولیدات بخش های مختلف را فراهم کند.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ظرفیت ۲۵ درصدی برخی واحدهای تولیدی با اعطای سرمایه در گردش مناسب می‌تواند طی کمتر از هشت ماه، به حدود ۱۰۰ درصد برسد، بیان کرد: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی در ارومیه داشتیم، صاحب یکی از کارخانه ها قول داد که در صورت تحقق کمک سرمایه در گردش، میزان اشتغال واحد خود را به پنج برابر افزایش دهد که این رقم بزرگی خواهد بود.
معتمدیان با اشاره به اینکه به علت مشکلات اقتصادی مردم و فشار موجود روی اقشار مختلف، باید از زمان بیشتر استفاده را ببریم، ادامه داد: ما به دنبال یافتن و جایگزین کردن حلقه های مفقوده بخش تولید و همچنین ایجاد مسیرهای میان بر در بخش تولید هستیم و با قدرت این راه را ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه فقط بازدیدکردن، مشکلی را از بخش تولید حل نمی کند، گفت: در این بازدیدها، نهادهای مختلف حضور دارند و سعی داریم با همراهی بانک ها، رفع موانع تولید را در همان بازدید کلید بزنیم و پیگیر همه مصوبات در این بازدیدها نیز هستیم تا به طور کامل اجرایی شوند.
وی، برگزاری یکشنبه های رفع موانع تولید در آذربایجان غربی را نخستین گام در راستای توجه به این بخش مهم اقتصادی دانست و افزود: برنامه ما این است که یک روز کامل به حمایت از بخش تولید اختصاص دهیم و نیازها، موانع، ضروریات توسعه این بخش را از نزدیک ببینیم و برای آن، در جلسات و شوراها راهکار و برنامه ریزی داشته باشیم.
استاندار آذربایجان غربی همراهی رسانه ها در این بازدیدها را بسیار موثر ارزیابی کرد و ادامه داد: رسانه ها در انعکاس مشکلات و در کنار آن، امیدبخشی به جامعه نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند که در این حوزه نیز می توانند اثرگذاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/
حل مشکلات فعالان بخش تولید آذربایجان غربی از جذب سرمایه جدید مهمتر است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار