بر اساس اسناد فاش شده؛

واتس اپ و آی مسیج داده‌های کاربران را به اف بی آی می‌دهند

1400/09/14 - 13:46 - کد خبر: 55341 نسخه چاپی

نصر: یک سند تازه افشا شده نشان می‌دهد پیام‌رسان‌های واتس اپ و آی مسیج ( iMessage) مقداری از اطلاعات کاربران را در اختیار اف بی آی قرار می‌دهند.

به گزارش نصر، کاربران موبایل به طور معمول روزانه از چند شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. از این تعداد پلتفرم، برخی اپ ها فقط پیام رسان هستند و ممکن است اطلاعات حساسی در آنها وجود داشته باشد که کاربر بخواهد آنها را خصوصی نگه دارد.
طبق گزارشی که نشریه رولینگ استون منتشر کرده، یک سند افشا شده اف بی آی نشان می‌دهد واتس اپ (متعلق به فیس بوک) و آی مسیج (متعلق به اپل) میان پیام رسان ها بیشترین میزان اطلاعات را در اختیار این آژانس دولتی قرار داده‌اند.
سند مذکور نشان می‌دهد واتس اپ، آی مسیج و لاین براساس درخواست اف بی آی محتوای محدودی از پیام‌های کاربران را در اختیار سازمان قرار داده است.
هرچند این پلتفرم‌ها با تصمیم خود داده‌ها را در اختیار اف بی آی قرار می‌دهند، اما برخی دیگر از پلتفرم‌ها مانند سیگنال، تلگرام، تریما (Threema)، وایبر، وی چت و ویکر (wickr) هیچ محتوایی در اختیار سازمان قرار نداده‌اند. البته باید در نظر داشت هرچند ارائه داده‌های محدود چندان چالش برانگیز نیست، اما اشتراک گذاری آن بی خطر نیست.
واتس اپ فقط سوابق اولیه کاربر را براساس حکم دادگاه در اختیار اف بی آی قرار می‌دهد. اما به بیان ساده‌تر این بدان معنا است که اف بی آی می‌تواند داده‌های مربوط به فهرست شماره تماس‌های کاربر هدف و همچنین به داده‌های افراد حاضر در این فهرست را دسترسی یابد.
این سازمان دولتی می‌تواند منبع و مقصد پیام‌های ارسال شده در اپ را نیز ردیابی کند. به عبارت دیگر اگر کاربر شماره تماس فرد مورد نظر اف بی آی را ذخیره کرده باشد، فهرست شماره تماس‌های او نیز در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.
این روند در «آی مسیج» حتی بدتر است. اگر پیام‌های کاربری در آی کلود ذخیره شود، اف بی آی می‌تواند به محتوای پیام‌ها دسترسی یابد زیرا این شرکت ملزم است در صورت ارائه حکم دادگاه کلید رمزگذاری آی کلود را فاش کند.
انتهای پیام/
واتس اپ و آی مسیج داده‌های کاربران را به اف بی آی می‌دهند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار