گزارش مدیر سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز؛

تبریز قربانگاه پروژه های سرمایه گذاری ! / سیاست های فرسایشی شورا و شهرداری تبریز

1400/09/14 - 10:20 - کد خبر: 55319 نسخه چاپی

نصر: مدیر سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز گفت: در شورای پنجم دو پروژه را آغاز کردیم یکی برج افلاک نما و دیگری پایانه اتوبوس‌ها در میدان آذربایجان بود که هر دو قربانی سیاست فرسایش زمان شورای پنجم شد.

به گزارش نصر، "رضا جمالی" صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تبریز به گزارش عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: تقریبا تمام پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دوران شورای دوم و سوم انجام گرفته است و از 21 پروژه شورای چهارم فقط یک پروژه اجرایی شده است‌.
وی ادامه داد: تعدادی از پروژه ها نیز از دوران شورای چهارم و پنجم ناقص مانده اند؛ در شورای پنجم نیز 7 پروژه سرمایه‌گذاری منجر به عقد قرارداد شده است، در شورای پنجم تفکر و اراده‌ای برای سرمایه‌گذاری نبود.
وی با اشاره به عملکرد شورای دور پنجم گفت: در شورای قبلی دو پروژه را آغاز کردیم یکی برج افلاک نما و دیگری پایانه اتوبوس‌ها در میدان آذربایجان بود که هر دو قربانی سیاست فرسایش زمان شورای پنجم شد.
 
حدیث مفصل سرمایه گذاری در تبریز
این گزارش حاکی است، پس از سخنان مدیر سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تبریز،   "روح الله دهقان نژاد" عضو شورای شهر تبریز گفت: بحث سرمایه گذاری در شهر تبریز یک حدیث مفصل است از باب اینکه چیزی در مورد سرمایه گذاری وجود ندارد.
وی ادامه داد: قراردادهایی که در دادگاه وجود دارد به عنوان تستر نگاه کنیم که هر سرمایه گذار در اولین مرحله به تستر نگاه می کند و متوجه نبود زیر ساخت می‌شود.
وی افزود: مکانیزمی در مورد پایش قرارداد وجود ندارد، اطلس سرمایه گذاری که بحثش وجود دارد سه میلیاردی که برای مطالعه باید پرداخت شود ظرفیت بیش از 600 میلیون تومان را ندارد.
دهقان نژاد اظهار داشت: چندین پروژه داریم که از ریشه غلط اند، بهترین بافت تبریز تنها در دست چند نفر است  که کاری پیش نمی برند. در قراردادها فقط حق فسخ در نظر گرفته می‌شود و اهرم دیگری نداریم.
 
جنس پروژه های سرمایه گذاری راکد تبریز
گزارش خبرنگار نصر حاکی است، "روح‌اله رشیدی" دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت: جنس پروژه‌های سرمایه‌گذاری راکد در شهرداری، عموما عمرانی است.
وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری انجام گرفته در پروژه‌های مشارکتی باید مشخص شود، اینکه به جهت این رکود، چقدر هزینه به شهر تکمیل شده است؟!
"فریدون بابایی اقدم" دیگر عضو شورای شهر تبریز اضافه کرد: باید شهردار در این خصوص نظر بدهند و اعلام کنند چه برنامه هایی برای سرمایه‌گذاری دارند.
"سید کاظم زعفرانچیلر" از اعضای شورای شهر تبریز در ادامه گفت: با تشکیل هیئت سرمایه گذاری 4 تا از پروژه هایی که راکد مانده بودند تعیین و تکلیف شدند.
وی اضافه کرد: این چهار  پروژه که تعطیل بودند در مدت زمان کم کار خود را شروع خواهند کرد.
 
تکمیل پروژه های ناقص سرمایه گذاری تبریز
در پایان "عباس رنجبر" شهردار کلانشهر تبریز گفت: سرمایه گذاری در شهرداری تبریز از سال 75 شروع شده است ولی متاسفانه افت و خیز داشته است.
وی تکمیل کرد‌: در این راستا سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت داریم، پروژه هایی که ناقص مانده اند باید آنها را به اتمام برسانیم.
انتهای پیام/
 
تبریز قربانگاه پروژه های سرمایه گذاری ! / سیاست های فرسایشی شورا و شهرداری تبریز محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  ناصر   2 سالها پیش  

از پارک و عمارت باغشمال جه خبر؟
پژوهشیار