مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی:

برق شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی تقویت می‌شود

1400/09/13 - 16:53 - کد خبر: 55290 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث پست فوق توزیع برق شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در حال اجراست، گفت: با احداث این پست ۸۰ مگاولت آمپر به برق این شهرک اضافه می‌شود.

به گزارش نصر، سیدمرتضی نیرومند اسکویی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به نیاز واحدهای صنعتی در حال توسعه به انرژی برق، ایجاد پست فوق توزیع دایمی این شهرک در دستور کار و اولویت شرکت برق منطقه ای آذربایجان و شرکت شهرک های صنعتی استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب این طرح اظهار داشت: در فاز اول این پست به صورت بخشی از طرح کلی، یک ترانس ۳۰ مگاولت آمپر احداث می شود و در این راستا احداث خط ۲ مداره ۱۳۲ کیلوولت در حدود ۲ کیلومتر رو به اتمام است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت در فاز نهایی با ۲ ترانسفورموتور( ۲×۴۰ ) در مجموع به ظرفیت ٨٠ مگاولت آمپر با اعتبار بیش از حدود ۱۰۰ میلیارد تومان با همکاری شرکت برق منطقه ای استان و این شرکت احداث می شود.
نیرومند اسکویی، ادامه داد: با ادامه روند کنونی، عملیات احداث پست فوق توزیع در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در تابستان سال ١٤٠١ به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، طرح ایجاد و احداث اولین شهرک سرمایه‌گذاری خارجی کشور در تبریز در تیرماه سال ۸۲ به تصویب رسید و کار مطالعات و عملیات اجرایی احداث آن در سال ۸۳ آغاز شد.
این شهرک صنعتی با هدف اشتغال‌زایی، انتقال فناوری، توسعه صنعتی استان آذربایجان شرقی و جلب سرمایه‌های خارجی در زمینی به مساحت ۲۶۰ هکتار در ۱۶۸ قطعه احداث‌ شده است و در ۱۷ کیلومتری تبریز قرار دارد.
آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی است.
انتهای پیام/
برق شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی تقویت می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار