مرکز مطالعات، برنامه ریزی و پژوهش شهرداری تبریز بررسی کرد:

نحوه مدیریت هرزآب‌های زیرزمینی و استفاده از آنها برای آبیاری فضای سبز

1398/08/12 - 17:46 - کد خبر: 5525 نسخه چاپی

نصر: نحوه مدیریت هرزآب‌های زیرزمینی و استفاده از آن ها برای آبیاری فضای سبز، در دستور کار مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری تبریز قرار گرفت.

به گزارش نصر، محمدرضا روشنی، رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و پژوهش شهرداری تبریز اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت هرزآبها، حفظ و گسترش فضای سبز، بحران کم آبی و با توجه به شرایط و پتانسیل‌های اقلیمی تبریز، به نظر می‌رسد مدیریت هرز آبهای زیرزمینی و استفاده از آنها در آبیاری فضای سبز شهر، مفید و موثر واقع شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، یکی از بسترهای مناسب برای استفاده بهینه از هرزآب‌ها، بهره گیری از آن در حوزه فضای سبز باشد.

روشنی تصریح کرد: متاسفانه عدم مدیریت صحیح هرزآبهای زیرزمینی تبریز، مشکلات عدیده ای را متوجه مدیران شهری کرده که وارد شدن این آبها در خانه های شهروندان در برخی مناطق و نیز جمع شدن آنها در تونل‌های حفر شده برای مترو، از جمله این مشکلات است.

وی در خصوص روش‌های مقابله با کم آبی و توسعه فضای سبز تصریح کرد: بکارگیری روش‌های مقابله با کم آبی می تواند یکی از راههای مناسب گسترش بهینه فضای سبز باشد و در کشور ما که جزو مناطق خشک و نیمه خشک محسوب می‌شود، روش‌های مختلفی، بر اساس نیاز و متناسب با شرایط و اقلیم وجود دارد که یکی از آنها می‌تواند، مدیریت و استفاده بهینه از هرزآبهای زیرزمینی باشد.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و پژوهش شهرداری تبریز ادامه داد: بدین منظور مرکز پژوهش‌های شورا و شهرداری تبریز درصدد مطالعه و بررسی این موضوع برآمده که در گام نخست به شناسایی محل‌های مناسب برداشت آب و نیز انجام آزمایش‌های کیفیت این آبها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

نحوه مدیریت هرزآب‌های زیرزمینی و استفاده از آنها برای آبیاری فضای سبز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار