خبر/

جلیل از برادران ارک در تبریز

1400/09/11 - 22:16 - کد خبر: 55222 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین تجلیل از بهمن و بهرام ارک و نمایش آثار این دو هنرمند فیلمساز گفت: اهالی فرهنگ و هنر ذائقه مخاطب را برای دیدن، خواندن و شنیدن آثار خوب و ارزشمند تغییر دهند.

به گزارش نصر؛ "سیدقاسم ناظمی" در این آیین که با حضور جمعی از اهالی سینمای استان در مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم جریان سینمایی استان با یک تحرک جدی روبرو شود و ما بتوانیم با زبان بین‌المللی فیلم و سینما معرف فرهنگ و باورهای خود باشیم.
وی افزود: زبان سینما، زبانی جهانی است و کشوری که بتواند فرهنگ و باورهای خود را با این زبان منتقل کند در واقع توانسته سهمی در جریان فرهنگ جهانی به خود اختصاص دهد.
ناظمی تصریح کرد: خوشبختانه نسل پویا و فعال و جوان سینمای استان توانسته است در این راستا گامهای مثبتی بردارد و فرهنگ ایرانی را با زبان سینما با دیگر فرهنگها به اشتراک بگذارد و این نویدی برای سینماگران و سینمادوستان استان است.
وی بر لزوم شتاب گیری جریان سینمایی استان تاکید کرد و گفت: باید شبکه مخاطبان فرهنگ و هنر گسترش یابد و هنرمندان پس از تولید و ارائه اثر در جریان بازخوردها در فرهنگ عمومی باشند.
ناظمی، این امر را لازمه انگیزه بخشی برای هنرمند جهت تولید آثاری بهتر و تاثیرگذارتر برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: تک تک اهالی فرهنگ و هنر باید مبلغان تولیدات فرهنگی و هنری باشند تا ذائقه مخاطب را برای دیدن، خواندن و شنیدن آثار ارزشمند و خوب تغییر دهند.
در این آیین آثار دو هنرمند برجسته فیلمسازی استان – بهرام و بهمن ارک – مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
آیین یاد شده با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن سینماگران آذربایجان‌شرقی، خانه سینمای مستند تبریز، انجمن پویانمایی آذربایجان شرقی، بسیج هنرمندان استان و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تبریز برگزار شد.
گفتنی است بهرام و بهمن ارک دو هنرمند فیلمساز تبریزی هستند که در سال‌های اخیر موفق به دریافت چندین جایزه جهانی شده‌اند.
انتهای پیام/
جلیل از برادران ارک در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار