«صداها فریاد می‌کشند» نماینده‌ی تبریز در جشنواره‌ی بین‌ المللی حقیقت

1400/09/11 - 10:35 - کد خبر: 55192 نسخه چاپی

نصر: مستند «صداها فریاد می‌کشند» از تبریز به جشنواره‌ی بین‌ المللی سینما حقیقت راه یافت.

به گزارش نصر، مستند «صداها فریاد می‌کشند» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهرام علیزاده امینه به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت راه پیدا کرد.
شهرام علیزاده با اعلام خبر فوق گفت: «صداها فریاد می‌کشند» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که با نگاهی نو و ساختار متفاوت به موضوع قیام مردم تبریز در 29 بهمن 56  بر علیه حکومت پهلوی می‌پردازد و آن واقعه را با استفاده از صداهای به جا مانده از آن قیام و تصاویر بازسازی شده در آن روز مهم، روایت می‌کند.
وی افزود: این مستند 37 دقیقه‌ای از تولیدات بنده در سال 99 و 1400 است که امسال موفق شد به بخش رقابتی شهید آوینی جشنواره‌ی مستند سینما حقیقت راه پیدا کند و من بسیار خوشحالم که توانسته‌ام با این مستند تاریخی در این جشنواره‌ی مهم نماینده‌ی تبریز باشم.
علیزاده اظهار کرد: جایزه‌ی شهید آوینی در جشنواره‌ی سینما حقیقت، میزبان 297 فیلم مستند بود که از این تعداد 29 مستند موفق شدند به بخش مسابقه راه یابند.
بر اساس این گزارش در ساخت این مستند، یاشار دادبخش به عنوان نورپرداز و تصویربردار، حسن سلمانی به عنوان صدابردار، ویدا اشرف‌خانی به عنوان مدیر تولید، غزل علیزاده به عنوان تدوینگر. صداگذار، سیروس پاکپور به عنوان عکاس، پریا علیزاده به عنوان تصویربردار گشت صحنه و فرهود بحری کرمی در اصلاح رنگ، شهرام علیزاده را یاری کردند.
گفتنی است پانزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» 18 تا 25 آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
«صداها فریاد می‌کشند» نماینده‌ی تبریز در جشنواره‌ی بین‌ المللی حقیقت نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار