رئیس فدراسیون ترای اتلون تشریح کرد:

ترای اتلون، ورزشی برای جلوگیری از مشکلات جسمانی

1400/09/10 - 21:40 - کد خبر: 55180 نسخه چاپی

نصر: رئیس فدراسیون ترای اتلون گفت: فلسفه ورزش ترای اتلون برای کودکان الزامی است تا بتواند آنها را از مشکلات جسمانی باز دارد.

به گزارش نصر، مهدی گودرزی رئیس فدراسیون ترای اتلون کشور در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه به تنهایی فدراسیون نمی تواند بار مسئولیت را به دوش بکشد، گفت: کمپینی را آغاز کرده ایم تحت عنوان ترای اتلون، روح فعال زندگی، با تفکری که درصدد ترویج این مقوله و ایجاد بستر برای عالی شدن این اتفاق مهم باشیم.

حدودا هفت سال پیش که به عنوان نائب رئیس وارد فدراسیون شدم، با نگاهی آشنا به این رشته تلاش کردیم تمام مردم ایران از این ورزش سهمی داشته باشند و این رشته یک ورزش ابداعی نبوده بلکه همه افراد با دوچرخه سواری، شنا و دوومیدانی آشنایی دارند و از کودکی با آنها بزرگ شده اند و در صورت توجه به دغدغه های خانواده ها متوجه می شویم که یکی از مهم ترین دغدغه های ورزشی آنها ورزش شنا می باشد؛ چراکه این فعالیت جسمانی می تواند باعث بقا فرد در موارد خطر باشد و همین موضوع در خصوص دوچرخه سواری و دو میدانی نیز صدق می کند که فلسفه این ورزش برای کودکان الزامی است تا آنها را از مشکلات جسمانی باز دارد.
 

رئیس فدراسیون ترای اتلون ایران در ادامه این نشست با تاکید به فعال بودن سبک زندگی با انجام این رشته افزود: اگر بخواهیم از انجام ورزش دلسرد و کسل نشویم، معیاری تعریف شده است که در آن دو روز به انجام ورزش شنا، دو روز دوچرخه سواری و دو روز هم دویدن را پیشنهاد می دهند که باعث به وجود آمدن رشته ترای اتلون شده است. متاسفانه در ایران تعریف درستی از ورزش همگانی در ایران وجود ندارد و صحبت سر ورزشی است که انسان را وادار به حرکت جسمانی کند که امروزه این موضوع در جامعه ماشینی درست اتفاق نمی افتد.
 

گودرزی همچنین در خصوص پیشرفت های اخیر این رشته در جهان خاطر نشان کرد: در جهان برخی رشته های ورزشی وجود دارند که بیش از 80 سال است که فعالیت دارند ولی نتوانسته اند کمیته بین المللی المپیک را مجاب کنند که در المپیک حضور داشته باشند و موفق نشده اند و زیاد با روح المپیک سازگاری ندارد اما این درحالی است که رشته ترای اتلون در فاصله کمی پس از تاسیس در سال 2000 وارد رشته های المپیکی شد و در 2016 هم نخستین بار در رشته معلولین نیز میسر شد و امروزه این رشته تا جایی پیشرفت کرده است که در 180 کشور جهان ساختار قابل قبول دارد چراکه این رشته مورد نیاز جامعه است.
 

وی افزود: در این رشته خوشبختانه هیچ محدودیتی وجود ندارد و مسابقاتی را در شهر های مختلف از جمله تهران، قم، اصفهان، شاهرود و تبریز هم در رشته مردان و هم زنان مسابقاتی را برگزار کرده ایم. با این وجود هیچ استانی نمی تواند بگوید که محدودیت سخت افزاری یا منابع طبیعی داشته باشد.
رئیس فدراسیون ترای اتلون در پایان در خصوص قرارداد با مربی خارجی اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نوسان بازار ارزی دائم با مسئولین در حال مذاکره بر سر قرارداد مربی خارجی بودیم و در نهایت به دلیل مشکلات ارزی تصمیم گرفتیم قرارداد با تمدید فاکتوری را پیشنهاد دهیم به این صورت که سه ماه به سه ماه فاکتور می دادند تا تعهدی بر گردن سیستم نباشد؛ با این وجود این پرونده باز است و در صورت توافق با کمیته ملی المپیک وضعیت این مربی مشخص خواهد شد.

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
ترای اتلون، ورزشی برای جلوگیری از مشکلات جسمانی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار