خبر/

کنترل دودکش در وزش باد شدید

1400/09/10 - 21:22 - کد خبر: 55177 نسخه چاپی

نصر: با شروع وزش باد شدید، بازبینی دودکش لوازم گازسوز و کلاهک های بخاری ضروری است.

به گزارش نصر، نوروزی مدیر امور ارتباطات سازمان آتش نشانی تبریز با اعلام این هشدار ایمنی گفت: با شروع وزش شدید باد در شهر تبریز و  احتمال انسداد در مسیر دودکش‌ها و احتمال بروز حوادث ناشی از گاز منواکسید ضروری است شهروندان دودکش لوازم گاز سوز و متعاقبا کلاهک دودکش پشت بام ها را بررسی کنند.
وی افزود: در زمان وزش باد شدید، کلاهک پشت بام ممکن است از دودکش خارج و گاز منواکسید به سمت داخل لوازم گازسوز و محیط منزل نفوذ و در نهایت موجب مسمومیت افراد منزل با گاز منواکسید شوند.
مدیر امور ارتباطات سازمان آتش نشانی تبریز با اشاره به اینکه با بررسی داغ بودن دودکش لوازم گاز سوز به ویژه بخاری ها  می توان از عملکرد صحیح دودکش  سیستم لوازم گرمایش گاز سوز اطمینان حاصل کرد افزود:
شهروندان توصیه های ایمنی در این راستا را جدی بگیرند و به خاطر داشته باشند آسیب‌های ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن خطر مرگ را به همراه دارد و در صورتی که رنگ شعله بخاری زرد ،دودکش سرد باشد به سرعت کلاهک پشت بام را بررسی و رفع مشکل نمایند.
نوروزی ادامه داد: براساس تجارب قبلی، در شرایط وزش باد احتمال سقوط شاخه درختان ، داربست های ساختمانی ، تبلیغاتی، تیرهای برق و.... وجود دارد و شهروندان از تردد های غیر ضروری و قرار گفتن در چنین محیط هایی خودداری نمایند.
وی در پایان متذکر شد؛ در صورت بروز هر‌گونه حادثه در این راستا با شماره های ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و ۱۱۵ اورژانس تماس گرفته و درخواست امداد رسانی نمایند.
انتهای پیام/
کنترل دودکش در وزش باد شدید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار