تاج الدینی؛

نماینده مردم تبریز در مجلس خواستار تعیین تکلیف انبارهای گمرک سهلان شد

1400/09/10 - 20:05 - کد خبر: 55175 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان گمرک سهلان از نظر دپوی ماشین آلات واحدهای تولیدی و نهاده های دامی خواستار تعیین تکلیف آنها در اسرع وقت شد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: فعالان حوزه تولید در گمرک سهلان با تطویل فرایند اخذ مجوزهای مربوطه و معافیت گمرکی و فرایند ارزیابی و ترخیص مواجه هستند که نتیجه آن دپوی هزاران تن ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولیدی در انبار گمرک و متروکه شدن آن‌ها است.
تاج الدینی خواستار اتخاذ تمهیدات و اقدامات عملی وزارت اقتصاد و دارایی برای تسریع روند فوق و جلوگیری از متضرر شدن فعالان اقتصادی بخش خصوصی شد.
وی اضافه کرد: نظر به ماهیت استراتژیک و اهمیت ژئوپلتیک گمرک سهلان و پتانسیل بالای آن در پشتیبانی از تولید و تولیدکننده باید تمهیدات لازم در جهت رفع اوضاع نابسامان این گمرک صورت بگیرد.
وی گفت: در یک سال گذشته ده‌ها تن از نهاده های دامی در این گمرک مانده و در حال فاسد شدن بوده و بیش از سه ماه است که خطوط تولید چند شرکت ترخیص نشده که در نتیجه آن علاوه به تاخیر افتادن فرصت های شغلی برای جوانان ، فعالان اقتصادی هم متضرر می شوند.
منطقه ویژه اقتصادی سهلان و گمرک سهلان در ۱۵ کیلومتری تبریز با وسعتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۲ هکتار در مجاورت جاده ترانزیت بین‌المللی ایران ـ ترکیه واقع شده است و خط راه آهن سراسری نیز از درون آن می‌گذرد.
همچنین این منطقه با فاصله حدود ۱۰ کیلومتری از فرودگاه تبریز قرار گرفته و نقطه ارتباطی میان مراکز مهم تولیدی و مصرفی ایران با کشور های اروپایی، آسیای میانه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان و عراق می باشد.
گمرک سهلان این منطقه ویژه اقتصادی یکی از گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی استان آذربایجان شرقی است و نزدیکی آن به خط  راه‌آهن ایران – ترکیه و آسیای میانه از طریق جلفا و سرخس و همچنین نزدیکی به فرودگاه بین المللی تبریز و دارا بودن خط آهن اختصاصی، گمرک سهلان را به عنوان یک گمرک مهم در سطح استان و کشور تبدیل کرده است.
انتهای پیام/
نماینده مردم تبریز در مجلس خواستار تعیین تکلیف انبارهای گمرک سهلان شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار