استاندار آذربایجان غربی؛

احیای دریاچه ارومیه اولویت مهم دولت سیزدهم است

1400/09/10 - 17:04 - کد خبر: 55172 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه از دغدغه های مهم مردم منطقه و حتی کشور است، گفت: این امر از اولویت های مهم دولت سیزدهم نیز به شمار می‌رود و توجه ویژه ای نیز به این مهم طی روزهای گذشته صورت گرفته است.

به گزارش نصر، محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: موضوع احیای دریاچه ارومیه، موضوعی ملی است و خوشبختانه تدابیر بسیار خوبی نیز در دولت سیزدهم برای این مهم اندیشیده شده است.
وی با اشاره به اینکه این ابرچالش باعث نگرانی بخش قابل توجهی از مردم شده است، اضافه کرد: برای مدیریت این بخش و بررسی ابعاد مختلف آن، نحستین نشست استان با حضور دبیر ستاد احیا و مسوولان مربوطه به موضوع دریاچه ارومیه اختصاص یافت و آخرین وضعیت و اقدامات در این جلسه به صورت دقیق بررسی شد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ریاست ستاد احیای دریاچه ارومیه برعهده معاون اول رییس جمهوری است، بیان کرد: در راستای احیای این دریاچه، سرعت بخشی به برنامه هایی که از گذشته ریل گذاری شده، در دستور کار است.
معتمدیان ادامه داد: یکی از مهمترین طرح‌ها، انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه بود که در این راستا عملیات حفاری تونل طی روزهای گذشته به اتمام رسید و با اقدامات تکمیلی، بهره برداری از این طرح در دستور کار جدی ما قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه سد کانی‌سیب در حال سرریز شدن است، گفت: با توجه به این امر، امکان دارد که بخشی از رهاسازی آب از سد به سمت دریاچه ارومیه انجام شود.
وی، گزارش گیری از نهادهای مسوول و دخیل در حوزه احیای دریاچه ارومیه را امری مهم در راستای پیشبرد اقدامات برشمرد و افزود: افزایش نظارت ها در راستای اجرای کامل وظایف و تکالیف در دستور کار قرار دارد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه فقط به پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه ۱۵ هزار میلیارد تومان طبق قیمت روز هزینه شده است، اضافه کرد: این طرح با وجود محدودیت های فنی در مسیر پروژه، اجرایی شد و اقدامات لازم برای بهره برداری از آن انجام می شود.
به گزارش ایرنا، وضعیت دریاچه ارومیه با کاهش بارش ها چندان مطلوب نیست و به ارقامی بسیار پایین تر از پیش بینی ها رسیده که با توجه به این امر در کنار ادامه طرح های پیشین، طرحی نو به ویژه برای کم شدن مصرف آب نیاز است که به همت دولت سیزدهم این امر قابل دستیابی خواهد بود.
به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در بازدیدی ۲ ساعته میهمان رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی بود و به سووالات خبرنگاران پاسخ داد.
انتهای پیام/
احیای دریاچه ارومیه اولویت مهم دولت سیزدهم است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار