خبر/

سنجش وضعیت سهام مردم با شاخص سهام عدالت

1400/09/10 - 15:56 - کد خبر: 55168 نسخه چاپی

نصر: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص سهام عدالت یا قیمت تمام شده آن می تواند یک شاخص خوب و قوی برای سنجیدن پرتفوها باشد.

به گزارش نصر، علی عصاری با حضور در غرفه آژانس خبری شهر بورس در نمایشگاه کیش اینوکس، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: بورس این روزها به شدت تحت تاثیراخبار برجام قرار گرفته است. به نظر می رسید که وضعیت مقداری به ثبات برسد، اما با روند موجود بازار به روال متزلزل باز می گردد.
وی افزود: با تمامی تفاسیر موجود، بازار به سمت ثبات پیش می رود، اما زمان لازم است. بازار نیاز دارد که مدت در حالت خنثی حرکت کند تا در نهایت به ثبات برسد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: به نظر من اگر اتفاقات مثبتی در مذاکرات برجام رخ بدهد، شرایط بورس روبه بهبود خواهد بود. البته این اتفاق خوب، رسیدن به پایداری است.
عصاری در پاسخ به این سوال که «چرا رشد شاخص کل، در سبد دارایی سهامداران تاثیری نمی گذارد؟»، گفت: شاخص سهام عدالت یا قیمت تمام شده آن می تواند یک شاخص خوب و قوی  برای سنجیدن پرتفوها باشد. با ریزشی که سهام عدالت داشته، معتبرتر از پرتفوی سهامداران است و شاخص کل هرچقدر هم رشد کند، میزان درستی برای سنجش رشد سهام مردم نیست.
انتهای پیام/
سنجش وضعیت سهام مردم با شاخص سهام عدالت آژانس خبری تحلیلی شهر بورس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار