معاون آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد:

افزایش هدایت پساب به دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده

1400/09/09 - 23:08 - کد خبر: 55123 نسخه چاپی

نصر: معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: میزان هدایت پساب تصفیه شده از تبریز به دریاچه ارومیه با تکمیل تصفیه خانه دوم این شهر بیش از دو و نیم برابر می‌شود.

به گزارش نصر، علی عباسی گفت: تصفیه خانه‌های تبریز تا یک ماه آینده در مجموع روزانه ۳۳۶ هزار متر مکعب پساب تصفیه شده از فاضلاب تبریز را راهی دریاچه‌ی ارومیه خواهند کرد.
عباسی افزود: تصفیه خانه اول هم اکنون روزانه ۱۲۹ هزار متر مکعب فاضلاب ۶۵۰ هزار نفر جمعیت تبریز را تصفیه می‌کند و تصفیه خانه دوم نیز با ظرفیت تصفیه روزانه ۲۰۷ هزار متر مکعب از فاضلاب یک میلیون نفر تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.
وی گفت: این دو تصفیه خانه سالانه ۱۲۲ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز دریاچه ارومیه را با تصفیه فاضلاب خانوارهای تبریزی به این دریاچه هدایت خواهند کرد.
مدول دوم تصفیه خانه تبریز، بزرگ‌ترین طرح تصفیه خانه‌ای در دست احداث کشور است که با تکمیل آن، این کلانشهر تا ۲۰ سال آینده مشکل فاضلاب شهری نخواهد داشت.
این تصفیه خانه علاوه بر پوشش یک میلیون نفری جمعیت تبریز، پساب دریافتی را در مراحل مختلف شامل آشغال گیری، دانه گیری، ته نشینی اولیه، هوادهی و ته نشینی ثانویه تصفیه و خروجی نهایی آن را به دریاچه ارومیه هدایت می‌کند.
انتهای پیام/
افزایش هدایت پساب به دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار