رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز خبر داد؛

عملیات احداث خط سوم متروی تبریز آغاز می شود/ مساله بزرگ تبریز عقب ماندگی در تحقق عدالت شهری است

1400/09/09 - 11:03 - کد خبر: 55091 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید از گشایش خط اعتباری دولت برای خط سوم متروی تبریز استفاده کنیم و شورای ششم برای آغاز عملیات عمرانی خط سوم تصمیم گرفته است و خط سوم از منطقه شمالغربی تبریز با هدف توسعه حمل و نقل ریلی عمومی و محرومیت زدایی از این مناطق آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار نصر، "روح اله رشیدی" در دومین نشست خود با خبرنگاران که بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد، افزود: متاسفانه در گذشته پروژه های عمرانی شهرداری بدون انجام کار کارشناسی کافی شروع شده است و امروز این پروژه ها از جمله پروژه پل روگذر ارتش به مشکلات تاسیسات زیرساختی برخورد کرد و روند پیشرفت آن را بسیار کند کرده است.
 
وی به مشکل بافت فرسوده شهری و حاشیه نشینی در تبریز هم اشاره کرد و گفت: طرح دولت برای جهش ملی مسکن تنها برای شهرهای جدید در تبریز تعریف شده و تلاش داریم با مذاکره با وزارت راه و شهرسازی از اعتبارات این طرح برای کمک به حل مشکل بافت فرسوده و حاشیه نشینی در تبریز بهره بگیریم، ضمن اینکه شهرداری تبریز برای حل معضل حاشیه نشینی تبریز باید فراتر از تکالیف قانونی خود خود اقدام کند.
 
رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر، افزود: مساله ما عدالت است، نه صرفاً اجرای پروژه. مساله بزرگ تبریز عقب ماندگی در تحقق عدالت شهری است که باید در سیاست گذاری ها به دنبال اصلاح آن باشیم. پر واضح است که سازمانی که خود دچار تعارض منافع است، در مساله عدالت نمی تواند درست عمل کند.
 
وی افزود: طرح جامع تعارض منافع در شهرداری تبریز را تدوین کرده ایم و آن را برای دریافت پیشنهادات مردم و نخبگان منتشر کرده ایم و بزودی پس از دریافت پیشنهادات آن را بررسی و تصویب می کنیم. ما اگر به دنبال بستن گلوگاه های فساد هستیم، باید مساله تعارض منافع در مدیریت شهری تبریز را حل کنیم و تحقق عدالت شهری هم به دنبال این مهم به دست خواهد آمد.
 
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درباره توقف عملیات آغاز عملیات عمرانی خط سوم متروی تبریز، گفت: اعتبار دولتی مترو به خطوط داده می شود نه به فازهای اجرایی آنها، یعنی دولت برای هر خط مترو گشایش اعتباری جداگانه ای در نظر می گیرد و برای خط سوم متروی تبریز هم چنین بوده است، اما شورای پنجم تصمیم گرفته بود خط سوم آغاز نشود و توان شهرداری برای تکمیل خطوط یک و دو متمرکز شود و با این منطق با آغاز عملیات احداث خط سوم مخالفت کرده بودند و آقای شهین باهر هم در آن زمان نامه ای با همین مضمون به استانداری نوشت و گفت نمی خواهیم خط سوم را آغاز کنیم. اما نظر طیف دیگر این بود که باید از گشایش خط اعتباری دولت برای خط سوم متروی تبریز استفاده کنیم و شورای ششم برای آغاز عملیات عمرانی خط سوم تصمیم گرفته است و خط سوم از منطقه شمالغربی تبریز با هدف توسعه حمل و نقل ریلی عمومی و محرومیت زدایی از این مناطق آغاز می شود.
 
رشیدی در مورد تحقق حقوق شهرداری در شهرک طلائیه نیز گفت: بحث این شهرک در صحن شورا مطرح و بررسی شده و شهردار تبریز هم دستور داده است تا زمانی که حقوق شهرداری از این شهرک اعاده نشده، خدمات شهرداری و صدور پروانه برای این شهرک متوقف شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای بدون ضرورت برخی پروژه های عمرانی در گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته برخی پروژه تراشی های غیر ضرور با نفوذ پیمانکاران در شهرداری تبریز انجام شده است بدون اینکه توجه شود اجرای آن پروژه های اولویت و ضرورتی برای شهر داشته است یا خیر.
 
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: پرونده پروژه میدان آذربایجان هنوز در دادگستری مفتوح است، از مدعی العموم بپرسید سرانجام این پرونده به کجا رسیده است؟ شورای شهر حتما در پیگیری حقوق مردم باید حساس باشد و اگر در هر جایی تخلفی صورت گرفته باشد، باید اعلان جرم و پیگیری قضایی برای احقاق حقوق مردم و بیت المال صورت پذیرد.
 
روح اله رشیدی در ادامه به مشکلات کارکنان مترو هم اشاره کرد و گفت: شرایط شغلی کارکنان مترو و تکنسین های مترو مساعد نیست و در تلاشیم شرایط استخدامی و حقوق آنها را بهبود دهیم.
 
وی افزود: در زیر زمین میلیاردها تومان هزینه شده، اما مردم به میزان هزینه ای که شده از متروی تبریز بهره مند نیستند و شورای شهر در صدد تدوین طرح حمل و نقل ترکیبی شهر تبریز است تا خطوط مترو، بی آر تی و تاکسیرانی مکمل هم باشند.
 
رشیدی در پایان این بخش از سخنان خود به عدم تخصیص حقوق دولتی شهرداری تبریز در حوزه اتوبوس های شهری اشاره کرد و گفت: آخرین باری که دولت حقوق شهرداری تبریز را پرداخت کرده، مربوط به دولت اسبق و سال 91 به میزان 9 میلیارد تومان است و پس از آن شهرداری تبریز از حقوق دولتی در بخش اتوبوسرانی محروم مانده است.
 
انتهای پیام/
عملیات احداث خط سوم متروی تبریز آغاز می شود/ مساله بزرگ تبریز عقب ماندگی در تحقق عدالت شهری است محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار