رئیس سازمان ملی استاندارد ایران؛

14 هزارو 800 استاندارد در دولت تدبیر و امید تدوین شده است

1398/08/12 - 16:26 - کد خبر: 5509 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۳۳ هزار و ۸۰۰ استاندارد در کشور وجود دارد که بیش از یک سوم آنها معادل ۱۴ هزار و ۸۰۰ مورد در دولت تدبیر و امید تدوین شده‌اند.

به گزارش نصر به نقل ایرنا، نیره پیروزبخت روز یکشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد و بزرگداشت روز جهانی استاندارد که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، افزود: مقوله استاندارد در دنیا مفاهیم و تعابیر مختلفی دارد و با مصادیق متفاوتی نیز در ارتباط است.

وی با بیان اینکه قانون استاندارد در کشور قدیمی نبوده و فعالیت‌های این سازمان نیز تاریخ گذشته نیستند، افزود: ایران در بین ۱۶۳ کشور، رتبه ۲۱ و در بین کشورهای آسیایی نیز رتبه سوم را دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: در بین ۱۶۳ کشور، ۱۵ نفر برای هیات مدیره فنی ایزو انتخاب شده‌اند که یکی از آنها خانمی ایرانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در راهبردها و استراتژی‌ها بحث استاندارد همیشه نمایان بوده و به آن پرداخته شده است، گفت: در استراتژی سازمان بین‌المللی ایزو، به صراحت اعلام شده که اگر صنعتگران از استاندارد استفاده نکنند، محکوم به فنا هستند. 

پیروزبخت اظهار داشت: از تمام واحدهای تولیدی درخواست می‌کنیم استاندارد را مقوله‌ای برای توسعه کار خود بدانند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: طی دو سال اخیر اعلام کردیم که ما مشاور واحدهای صنعتی هستیم و نقش پلیس را نداریم اما خط قرمز ما سلامت و ایمنی مردم است و در مقابل افراد سودجو می‌ایستیم.

پیروزبخت عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد سه سال متوالی در مقابل ورود ذرت‌های آلوده ایستاد و اجازه نداد ذراتی که سلامت و ایمنی مردم را به خطر می‌اندازند وارد کشور شوند.

وی خاطرنشان کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان باید بدانند که استاندارد در کنار آنها است و به آنها کمک می‌کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه امروز در حال قدم گذاشتن در انقلاب صنعتی چهارم هستیم، گفت: سازمان ملی استاندارد در حوزه‌های استارت‌آپی و فناوری اطلاعاتی ورود یافته است و قطعا در این حوزه نیز کمک و یاور صنعتگران خواهد بود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به صدور گواهی حلال در کشور، گفت:حضور بسیاری از علما برای اینکه بحث حلال در کشور به جریان افتاده و جایگاه خود را در بین کشورهای اسلامی بیابد، بسیار اثرگذار بوده است.

پیروزبخت تشریح کرد: ما به دنبال این هستیم که به جز استاندارد تشویقی و اجباری، گواهی ارزیابی انطباق و تایید صلاحیت به برخی محصولات داده شود آنچنانکه هم اینک این گواهی به محصولات دانش بنیان و مشاغل خانگی و روستایی داده می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد به این چند موضوع محدود نمی‌شود و ما نیز در حال گذر از دیدگاه سنتی به رویکرد نوین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است که از استاندارد به کیفیت و از کیفیت به فضای رقابت جهانی برسیم اما هنوز در مسیر دستیابی به کیفیت قرار داریم.

پیروزبخت با بیان اینکه این سازمان کاملاً فرا بخشی و حاکمیتی است، خاطرنشان کرد: ضروری است که نگاه‌ها به این سازمان تغییر کند زیرا وظایف سازمان استاندارد بسیار گسترده‌تر شده است.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

انتهای پیام/

14 هزارو 800 استاندارد در دولت تدبیر و امید تدوین شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار