در سی‌امین آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان‌شرقی؛

کتاب «ام الرصاص» در تبریز رونمایی شد

1400/09/08 - 10:25 - کد خبر: 55020 نسخه چاپی

نصر: سی‌امین آیین شب خاطره حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با موضوع رونمایی از کتاب «ام الرصاص» در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، سی‌امین آیین شب خاطره حوزه هنری استان با عنوان «میهمانان ام الرصاص» شامگاه یکشنبه در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.
در این آیین که با موضوع رونمایی و بررسی کتاب «میهمانان ام الرصاص» خاطرات خودنوشت غواض جانباز لشکر ۳۱ عاشورا برگزار می شد، سیدجعفر حسینی ودیق (روای و نویسنده کتاب)، روح الله رشیدی (ویراستار کتاب) و محمد قاسمی‌پور مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در خصوص کتاب گفت‌وگو کردند.
بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در این آیین اظهار کرد: سند تحول حوزه هنری استان با عنوان آذربایجان پیشرو در انقلاب در حال تدوین است که موضوع تاریخ شفاهی از اولویت ها و سرفصل های اصلی این سند است.


 
وی افزود: امیدواریم در راستای ثبوت انقلاب اسلامی به واسطه فرهنگ و‌ هنر قدم های بزرگی برداریم.
بلاغی با اشاره به رونمایی کتاب «میمهانان ام‌الرصاص» ابراز کرد: این کتاب دربردارنده خاطرات خودنوشت سیدجعفر حسینی ودیق از غواصان جانباز لشکر ۳۱ عاشوراست. او پس از تفحص و تشییع باشکوه شهدای غواص عملیات کربلای ۴ و ۵ تصمیم می‌گیرد خاطرات خود را نوشته و در قالب یک کتاب منتشر کند.


 
وی همچنین ادامه داد: کتاب «میهمانان ام‌‌الرصاص» دربرگیرنده خاطرات خودنوشت غواص جانباز لشکر ۳۱ عاشورا «سید جعفر حسینی ودیق»، توسط انتشارات سوره مهر و با ویراستاری روح‌الله رشیدی شهریورماه سال جاری در ۱۲۵۰ جلد به چاپ رسیده است که می توان از این کتاب محصولات ثانویه تولید کرد.
رئیس حوزه هنری استان در ادامه به رونمایی «ره نشان» اشاره کرد و گفت: به مناسبت دومین سالگرد م.رد مید.ان، سلسله استوری موشن های چهل چراغ ۲ با عنوان ره نشان در حوزه هنری استان تولید و منتشر می شود.


 
سردار مجید ارجمندفر جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در این ضمن خاطره گویی از عملیات غواضی، اظهار کرد: ما باید مکتب شهید مهدی باکری را به قوت ادامه دهیم و در این راه گام های بلندی داشته باشیم.

رونمایی از کتاب «میهمانان ام الرصاص»
این کتاب دربردارنده خاطرات خودنوشت سیدجعفر حسینی ودیق از غواصان جانباز لشکر ۳۱ عاشوراست. او پس از تفحص و تشییع باشکوه شهدای غواص عملیات کربلای ۴ و ۵ تصمیم می‌گیرد خاطرات خود را نوشته و در قالب یک کتاب منتشر کند.
این کتاب روایتی داستانی دارد و محور اصلی‌اش دوره‌ی آموزشی عملیات کربلای ۴ و خود این عملیات است. نویسنده از خاطرات حدود ۶۰ نفر از همرزمانش هم کمک گرفته تا وقایع را دقیق و کامل بیان کند.


 
کتاب «میهمانان ام‌‌الرصاص» دربرگیرنده خاطرات خودنوشت غواص جانباز لشکر ۳۱ عاشورا «سید جعفر حسینی ودیق»، توسط انتشارات سوره مهر و با ویراستاری روح‌الله رشیدی شهریورماه سال جاری در ۱۲۵۰ جلد به چاپ رسیده است.

رونمایی از سلسله استوری موشن «ره نشان» در تبریز
از سلسله استوری موشن‌های چهل چراغ ۲ با عنوان «ره نشان» در تبریز رونمایی شد.
همزمان با دومین سالگرد شهادت مرد میدان، سلسله استوری موشن های ره نشان، در ادامه استوری موشن های چهل چراغ که سال گذشته توسط حوزه هنری استان تولید شد، در این آیین رونمایی شد.
در این استوری موشن ها، چهل روایت از زندگی مرد میدان به تصویر کشیده می شود و در قالب استوری موشن های ۳۰ ثانیه ای در فضای مجازی منتشر می شود.
این استوری موشن ها توسط واحد روابط عمومی و هنرهای تجسمی حوزه هنری استان تولید شده است.
انتهای پیام/
کتاب «ام الرصاص» در تبریز رونمایی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار