منادی سفیدان؛

منطقه ارسباران معدن و زادگاه نخبه پروری است

1400/09/08 - 10:10 - کد خبر: 55017 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان اینکه منطقه ارسباران معدن و زادگاه نخبه پروری است، گفت: آنچنان که باید از ظرفیت این منطقه مهم و راهبردی استفاده نشده است.

به گزارش نصر، علیرضا منادی سفیدان در گفت گو با خبرنگار با اشاره به حضور خود در همایش هم اندیشی توسعه ارسباران، عنوان کرد: منطقه ارسباران که شامل شهرستان های اهر، کلیبر، ورزقان، هوراند و هریس یکی از مناطق غنی از منابع انسانی، معادن معدنی و کانیجات و مناطق گردشگری بالقوه برای استان و کشور است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از محورهای پیشرفت این شهرستان‌‎ها در سالیان اخیر گسترش مراکز دانشگاهی مخصوصا دانشگاه‌های آزاد در این مناطق بوده است‌.
وی با اشاره به ویژگی نخبه پروری این منطقه، گفت: ستارخان خود از زادگاه ورزقان بوده که یکی از بنیانگذاران دموکراسی در ایران است.
منادی سفیدان ادامه داد: یکی از کارهایی که در راه توسعه منطقه قره داغ انجام گرفته بزرگراه تبریز به نوردوز است که بنده طراح این این بزرگراه بودم و این بزرگراه فاصله هفتصد روستای این منطقه به تبریز را به یک ساعت و نیم تقلیل میکند و این بزرگراه ایران را به اوراسیا می‌رساند.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: این بزرگراه از آنجایی اهمیت ویژه ای پیدا میکند که میتواند در راستای منافع مشترک ایران و اوراسیا و نگاه ویژه دولت به کشورهای آسیای میانه نقش حیاتی ایفا کند.
انتهای پیام/
منطقه ارسباران معدن و زادگاه نخبه پروری است خبرگزاری خانه ملت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار