مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

آموزش‌ دروس باید مطابق بازار کار باشد

1400/09/07 - 20:45 - کد خبر: 55001 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: باید آموزش‌های خود را مطابق ژانرهای هنری و بازار کار منطبق کنیم در غیر اینصورت دانش‌آموزان با نمره‌ی بالا فارغ التحصیل شده اما به درد بازار کار نخواهد خورد چرا که در بیرون از فضای آموزش این هنر منقرض شده یا جایگاه خود را از دست داده است.

به گزارش نصر، سید قاسم ناظمی روز یکشنبه، هفتم آذر ماه در مراسم افتتاح استودیو صداگذاری هنرستان هنرهای زیبا میرک اظهار کرد: در جلساتی که با همکاران و مدیران  هنرستان‌ها داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اولویت ما توسعه‌ی هنرستان است که این توسعه تنها به معنی توسعه‌ی کمی نیست؛ اگر توسعه‌ی کمی در رشد و ارتقای هنرجویان کمکی نکند، ارزشی ندارد. 
وی ادامه داد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کنیم تا فضای هنرستان را از نظر سخت افزاری، کمی و کیفی ارتقا داده و از اساتید و مربیان به‌نام این حوزه در سطح شهر استفاده کنیم.
وی افزود: وظیفه‌ای هم به عهده‌ی اولیای دانش‌آموزان است؛ ما هنرستان دولتی هستیم اما واقعیت این است که اگر بخواهیم بر اساس قوانین و چارچوب‌های آموزش و پرورش پیش برویم به نتیجه‌ی مطلوبی نخواهیم رسید و اگر هم از استاد درجه یک استفاده کنیم، هزینه‌های زیادی خواهد داشت که از نظر آموزش و پرورش ضروری نیست؛ از سوی دیگر اگر دوست داریم تا هنرستان‌های ما در سطح و شان دانش‌آموزان بوده و در ارتقای تحصیلی و فضای کاری آنها موثر باشد، باید امکانات بهتری فراهم کرد.
ناظمی گفت: لازمه‌ی ارتقای شأن هنرستان همراهی اداره کل و اولیا است تا اهدافی که در حوزه‌ی آموزش مد نظر ما است به آن برسیم که این همراهی طی سالیان گذشته انجام شده و برنامه‌هایی را نیز تدارک دیده‌ایم لذا تا زمانی که منابع و امکانات موجود است نباید دانش‌آموزان از محدودیت‌ها رنج ببرند و استفاده از وسایل و امکانات را تجربه نکنند.
به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند راهنمایی انجمن اولیا و مربیان هستیم و این دو هنرستان در کنار هم فضای فیزیکی مناسبی دارد و می‌تواند با سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی به فضای بهینه‌ای تبدیل شود و در یک سال گذشته که من اینجا بودم، تمام تلاش خود را از طریق وزارتخانه انجام دادم تا امکاناتی را کسب کنم اما به دلیل تغییر و تبدیل دولت‌ها کارها به تاخیر افتاد.
وی در پایان تاکید کرد: باید از فرصت‌های اقتصادی و از نظرات و پیشنهادات اولیا و انجمن استفاده کنیم تا در سال‌های آتی فضای سخت‌افزاری و کاربردی این دو هنرستان توسعه‌ پیدا کند.
انتهای پیام/
آموزش‌ دروس باید مطابق بازار کار باشد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار