وزیر آموزش و پرورش:

امام راحل معمار نظام تعلیم و تربیت بودند

1400/09/07 - 14:11 - کد خبر: 54980 نسخه چاپی

نصر: وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و معمار نظام تعلیم و تربیت در کشورمان بودند.

به گزارش نصر، یوسف نوری روز یکشنبه در حاشیه آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) در جمع خبرنگاران افزود: به عنوان ابتدای کار در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) حضور پیدا کردیم تا از روح بلند امام راحل الهام بگیریم و با تاسی از جانشین ایشان رهبر معظم انقلاب بتوانیم نظام تعلیم و تربیت را به تراز انقلاب اسلامی آنگونه که معظم له و امام خمینی (ره) معرفی کردند برسانیم.
وی اظهار امیدواری کرد: دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و به ویژه معلمان، خانواده‌ها و نهادهای مذهبی، علمی و فرهنگی در راه نظام تعلیم و تربیت و اجرای اسناد تحول بنیادین به آموزش و پرورش کمک کنند.
نوری یادآور شد: امام راحل اشاره کردند که دانشگاه دیر است از دبستان شروع کنید؛ برهمین اساس از آنجا که پایه‌ای ترین بخش آموزش دوره دبستان است در زمینه اجرای طرح تحول نیز باید از این مقطع آغاز کنیم.
به گزارش ایرنا، نوری، وزیر آموزش و پررش دولت سیزدهم، پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، در نخستین برنامه خود، با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرا، ضمن غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای ۷۲ تن، با آرمان های مقدس امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید پیمان کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه، بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دادند و از مجموع ۲۶۸ رای  با۱۹۴ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع «یوسف نوری» را به عنوان وزیر آموزش و پرورش و آخرین وزیر راه یافته به دولت سیزدهم انتخاب کردند.
انتهای پیام/
امام راحل معمار نظام تعلیم و تربیت بودند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار