اختصاصی نصر |

تقدیر ناسا از محقق تبریزی

1400/09/07 - 09:02 - کد خبر: 54937 نسخه چاپی

نصر: ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضا (ناسا) در توئیتی به معرفی "امیر حسین باقری" محقق تبریزی پرداخت و از تلاش های وی تقدیر کرد.

به گزارش نصرف امیرحسین باقری دانشجوی دکترا در رشته ژئوفیزیک سیاره ای  در موسسه‌ی ژئوفیزیک زوریخ و متولد تبریز است.
بر اساس تحقیقات وی مشخص شده که قمرهای مریخ به نام‌های "فوبوس"(Phobos) و "دیموس"(Deimos) در واقع تکه هایی از یک قمر بزرگ‌تر مریخ بودن که در اثر یک برخورد متلاشی شده است.
فوبوس خدای ترس و وحشت یونان و دیموس تعبیر انسان‌گونه‌ی وحشت است. فوبوس با عرض ۱۳.۹ مایلی(۲۲ کیلومتری) از دیموس ۷.۵ مایلی (۱۲ کیلومتری) بزرگ‌تر است و فوبوس به مریخ نزدیک‌تر است. قطر قمر زمین ۲۱۵۸ مایل (۳۴۷۲ کیلومتر) است یعنی ۱۵۵ بار بزرگ‌تر از فوبوس و ۲۸۸ بار بزرگ‌تر از دیموس.
امیرحسین باقری دانشجوی دکترا در موسسه‌ی ژئوفیزیک زوریخ می‌گوید: این قمرهای کوچک شکل نامنظمی دارند مثل سیب زمینی. فوبوس و دیموس بیشتر شبیه به شهاب‌سنگ هستند تا قمر طبیعی.

دکتر باقری در صفحه اینستاگرام خود به موضوع معرفی و تقدیر ناسا از وی پرداخته و ان را بسیار ارزشمند خوانده است.
وی در پیام خود آورده است: سازمان ناسا به من خیلی لطف داشتند که در صفحات رسمی فیس بوک و توئیترشان از من نامبرده و معرفی کرده اند.
وی آوده است: این اقدام ناسا ممکن است فقط یک پست باشد اما معنی زیادی دارد.   قدردانی مناسب از کاری که مردم انجام می دهند یکی از چیزهایی است که ما همیشه در کشورمان حسرت می خوریم، در حالی که می تواند به عنوان یک راه عالی برای ایجاد انگیزه در مردم و جامعه شما برای پیشرفت عمل کند.
انتهای پیام/
 
تقدیر ناسا از محقق تبریزی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 2 نظر

  علی   2 سالها پیش  

حرفهاش کاملا منطقیه تو الکی گیر نده

  صمد   2 سالها پیش  

آقای دکتر برای رسیدن و جایگاه مد نظر خود کشورمان را در برابر دشمنان کم ارزش جلوه نده در هر حال شما در این کشور بزرگ شدی و درس خواندی یه کمی غیرت تبریزی داشته باش از پرفسور صمیعی یاد بگیر با اون مقام و منزلتی که در جهان دارد هنوز به کشورش و اعتقادات اش وفادار بوده و هست سخن تو مرا یاد زمانهای قدیم انداخت وقتی مردم ایران برای اولین بار پایشان را به فرنگ گذاشتند و برگشتند همه تکیه کلامشان این بود که " متاسفانه فلان کار در فلان کشور اینطوره در کشور ما اونطوره " شما هم از اونها نباشید بدون حاشیه به تحقیقات علمی خود بپردازید انشاالله که موفق بشید
پژوهشیار