معاون کمیسیون اروپا؛

لندن پس از برگزیت باید به تنهایی برای مشکل مهاجران چاره‌یابی کند

1400/09/06 - 23:39 - کد خبر: 54934 نسخه چاپی

نصر: معاون کمیسیون اروپا گفت: انگلیس باید مشکلات مهاجران پس از برگزیت را خودش حل کند.

به گزارش نصر، «مارگاریتیس شیناس» روز شنبه گفت: انگلیس باید مشکلات مهاجران پس از برگزیت را خودش حل کند.
براساس این گزارش، این سیاستمدار یونانی که مشغول هماهنگ سازی انعقاد یک پیمان جدید در زمینه مهاجرت و پناهندگی در اتحادیه اروپا است، خاطرنشان کرد: بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شده و باید خودش مشکلات مربوط به پناهندگان را حل کند.
معاون کمیسیون اروپا که این سخنان را در جزیره بازگشایی اردوگاه مهاجران در جنوب‌شرقی یونان مطرح می‌کرد، گفت: بنابراین انگلیس اکنون باید تصمیم بگیرد که چگونه کنترل مدیریت مرزی خود را سازماندهی خواهد کرد.
این مقام ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد: اگر خوب به خاطر بیاورم، شعار اصلی کمپین همه‌پرسی «ما کنترل را پس می‌گیریم» بود و از آنجایی که بریتانیا کنترل (خود) را پس گرفت، اکنون به آنها بستگی دارد که اقدامات لازم را برای عملیاتی کردن کنترلی که پس گرفته‌اند، انجام بدهند.
گفته می‌شود ۱۷ مرد، هفت زن و سه کودک خردسال روز چهارشنبه جان خود را به دلیل شکل‌گیری طوفان سنگین در جنگل‌های کاله فرانسه از دست دادند. شرایط سخت منجر شده تا حدود ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر امسال با قایق‌های کوچک از کانال شلوغ کشتی‌رانی میان انگلیس و فرانسه عبور کنند.
پس از آخرین فاجعه مهاجران، انگلیس و فرانسه جنگ لفظی علیه یکدیگر را آغاز کردند.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر خود، نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون را به «جدی نبودن» متهم کرد.
جانسون در شامگاه پنج‌شنبه با نوشتن نامه‌ای خصوصی به ماکرون، پنج راه برای جلوگیری از عبور مهاجران از فرانسه به بریتانیا پیشنهاد کرد و سپس آن‌را به طور کامل در حساب توئیتر خود منتشر کرد؛ موضوعی که خشم فرانسه را برانگیخت.
در پی انتشار این نامه، ماکرون به خبرنگاران در رم گفت: وقتی جدی نیستند، از روش‌ها تعجب می‌کنم. رهبر یک کشور در مورد این مسائل در توئیتر با نامه عمومی با (رهبر) دیگری ارتباط برقرار نمی‌کند… نه، نه.
انتهای پیام/
لندن پس از برگزیت باید به تنهایی برای مشکل مهاجران چاره‌یابی کند خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار