رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

۲۶۸ واحد صنعتی جدید در آذربایجان‌شرقی راه اندازی شد

1400/09/06 - 15:58 - کد خبر: 54918 نسخه چاپی

نصر: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به سرمایه گذاری ۲ هزار و ۷۵۲ میلیارد تومانی در این حوزه، از راه اندازی ۲۶۸ واحد صنعتی جدید در سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، غلامعلی راستی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با راه اندازی این میزان واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال بیش از چهار هزار نفر در استان فراهم شده است.
وی ادامه داد : همچنین در سال جاری ۱۳۰ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه ای بالغ بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۲ و ۲۰۰ نفری در استان راه اندازی شده و با توجه به این آمار رشد تقریبی ۱۲درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.
راستی افزود: بیشترین واحدهای راه اندازی شده ایجادی در گروه صنعتی محصولات غذائی وآشامیدنی ها ، ساخت منسوجات، ساخت موادومحصولات شیمیائی ، محصولات از لاستیک و پلاستیک و ساخت ماشین آلات وتجهیزات بوده است.
وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بیشترین واحدهای صنعتی ایجادی در شهرستان های تبریز، آذرشهر و شبستر راه اندازی شده اند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: واحدهای فعال دارای پروانه بهره برداری فعال استان چهار هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی است و فعالیت این میزان واحد صنعتی با ۲۴ هزار و ۴۷۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری  اشتغال بیش از ۱۲۷ هزار نفر را موجب شده است.
راستی ادامه داد: توزیع شهرستان ها و واحدهای فعال نشان می دهد بیشترین واحدهای فعال در شهرستان های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد و بناب قرار دارند.
سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیشتر واحدهای فعال استان در گروه های صنعتی محصولات غذایی و آشامیدنی ها ، ساخت منسوجات ، دباغی، چرم، کیف، چمدان و کفش ، ساخت موادومحصولات شیمیائی ، محصولات از لاستیک و پلاستیک ، سایر محصولات کانی غیرفلزی ، محصولات فلزی فابریکی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات می باشند.
انتهای پیام/
۲۶۸ واحد صنعتی جدید در آذربایجان‌شرقی راه اندازی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار