مدیرکل بهزیستی استان:

۳۵۱ زن خشونت دیده در آذربایجان‌شرقی تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند

1400/09/06 - 15:31 - کد خبر: 54914 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۳۵۱ زن خشونت دیده در طول پنج سال گذشته در «مرکز خانه امن تبریز» به همراه ۵۰ نفر از فرزندان شان، پذیرش و حمایت شدند.

به گزارش نصر، فرگل صحاف روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: زنان و دختران بالای ۱۸ سال در صورت واجد شرایط بودن با حکم قضایی و یا خود معرف در مرکز خانه امن پذیرش می شوند.
وی ادامه داد: از مجموع پذیرش شدگان طی ۵ سال گذشته ۱۶ نفر ازدواج کرده اند و برای ۳۲ نفرکه بلامکان بوده و هیچ حمایت کننده ای نداشتند، کاری متناسب با وضعیت جسمانی شان فراهم  و ازطرف موسسه، خانه ای رهن و به ایشان واگذار شده است.
صحاف گفت: ۸۳ نفر از این زنان در کارخانجات بسته بندی شکلات، تولیدی، خیاطی، تهیه غذای خانگی وپرستاری مشغول به کار هستند و پنج نفر از دختران که دارای دیپلم بودند، وارد دانشگاه شدند.
وی اضافه کرد: ۱۹۲ نفر از این افراد نیز به خانه همسر و پدر باز پیوند شده و یا از طریق تقویت شبکه حمایتی توسط مرکز و با رضایت شخصی مددجو، تحویل اقوام درجه یک داده شده اند.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه رشد و گسترش آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه ها و نگرانی های جدی جامعه است ، افزود: متاسفانه تنوع و فراوانی آسیب های اجتماعی در حال افزایش است و میانگین سن افرادی که دچار آسیب های اجتماعی می شوند نیز به سنین نوجوانی و جوانی کاهش یافته است.
صحاف با اشاره به فعالیت مراکز آسیب دیدگان اجتماعی زیر نظر بهزیستی در آذربایجان شرقی، گفت: ۱۷ مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی در ۱۷ شهرستان بالای پنجاه هزار نفر جمعیت، یک مرکز باز پروری زنان آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب در تبریز، یک مرکز ندای مهر تبریز جهت حمایت های روانی - اجتماعی روزانه دختران و خانواده گروه سنی بالای ۱۲ سال، یک خانه سلامت برای دختران حداقل ۱۸ سال در تبریز و یک خانه امن برای زنان خشونت دیده در تبریز فعال است.
وی با اشاره راه اندازی مرکز حمایت وتوانمند سازی زنان آسیب دیده اجتماعی، اظهار کرد: اقدامات اولیه جهت راه اندازی مرکز راه نوین برای حمایت از دختران و زنان ۱۳ تا ۶۵ سال در تبریز نیز انجام شده است.
وی ادامه داد: این مرکز با هدف ارائه خدمات توانمند سازانه وکاهش آسیب به زنان آسیب دیده اجتماعی که تمایل به بازگشت به سلامت روانی وزندگی عادی رادارند و یا از مراکز باز پروری سازمان جهت ارائه خدمت به صورت روزانه، راه اندازی می شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، در خصوص اقدامات انجام شده به منظور بازگشت زنان آسیب دیده اجتماعی به زندگی سالم، گفت: همزمان با بازگشایی پرونده حمایتی، خدمات اجتماعی، مشاوره و درمان اعم از مشاوره فردی و روان شناسی خانوادگی و گروهی، بهداشت فردی و پیشگیری از HIV و هپاتیت ارایه می شود.
وی افزود: ارتباط با خانواده، مصاحبه تشخیصی و بالینی، پیگیری پس از ترخیض بمدت ۶ ماه، اخذ خدمات مالی در جهت حل مشکل مددجو، خدمات توانمند سازی به منظور توانمند سازی پایدار مددجو از طریق حرفه آموزی وارائه خدمات آموزشی و مهارت های زندگی، ارائه خدمات حقوقی ، ارائه خدمات پزشکی از دیگر اقدامات این اداره کل است.
صحاف با اشاره به ارائه خدمات تخصصی روانشناختی ومددکاری به افراد آسیب دیده وخانواده آنها، گفت: زنان آسیب دیده درصورت تشخیص به علت  عدم حمایت و نبود سرپرست در مراکز اورژانس اجتماعی تا تعیین تکلیف وضعیت فردآسیب دیده و زنان خشونت دیده نیز در مراکزنگهداری خانه امن نگهداری می شوند.
انتهای پیام/
۳۵۱ زن خشونت دیده در آذربایجان‌شرقی تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار