بیگی؛

فرهیختگان علوم انسانی نیازمند حمایت بیشتر هستند

1400/09/06 - 13:10 - کد خبر: 54901 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهیختگان، نویسندگان و فعالان رشته های علوم انسانی نیازمند حمایت های بیشتر و بهتر از سوی مسئولان هستند.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی روز شنبه در آیین رونمایی و جشن امضای کتاب "پلورالیسم دینی صراط تا صراط های مستقیم" با بیان اینکه عرصه های علوم انسانی باید بیش از پیش در جامعه امروز مورد توجه قرار بگیرد، افزود: با توجه به هجمه های فرهنگی سنگین بیگانگان علیه کشورمان، گسترش و ترویج فعالیت ها در علوم انسانی و اجتماعی بیش از پیش احساس می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید قدردان فرهیختگان تمامی رشته ها به خصوص علوم انسانی بود، حمایت از این قشر را ضروری خواند و اظهار داشت: یکی از خصیصه های مهم مردم آذربایجان حمایت از افراد تاثیرگذار با وجود برخی ناکامی ها است که این ویژگی باید در تمامی عرصه بروز و ظهور یابد.
علیرضابیگی ادامه داد: از آنجائی که رشته های علوم انسانی برخلاف رشته های فنی، مهندسی و تجربی پول ساز نیست و مشتری ندارد، لذا فرهیختگان این عرصه باید تجلیل و حمایت شوند.
استاد حوزه و دانشگاه های تبریز نیز در این مراسم ، گفت: جای خوشحالی است که بانویی از آذربایجان وارد این حوزه سخت استدلال و برهان شده است.
میکائیل جمال پور با اشاره به اینکه نگارنده کتاب از اولین دانشجویان گروه فلسفه دانشکاه تبریز بود، افزود: به عنوان استاد راهنما هنگام دفاع به چنین دانش آموختگانی افتخار می کنم و باید گفت ایشان به یک شبهه مهم در کتابش پاسخ داده اند و خوشحالیم که این موضوع به سرنوشت  سایر پایان نامه های دانشگاهی  دچار نشده است.
اسبلی، نویسنده این کتاب نیز درباره تالیف خود، گفت: از جنبه های نوآوری این پژوهش آن است که علاوه بر بررسی آرای اندیشمندان، آن را با آرای آیت الله جوادی آملی تطبیق داده و زندگی مسالمت آمیز و صلح را بررسی کرده ام تا به یک حقیقت معرفت شناسی در دین نائل شوم. 
وی افزود: در این کتاب به جنبه های ناکاویده پلورالیست پرداخته و به تکمیل و تنقیح پاسخ های ناکامل اهتمام شده است.
به گزارش ایرنا، کتاب «پلورالیسم دینی صراط تا صراط های مستقیم»، اثر پریناز اسبلی در ۱۴۴ صفحه با تیراژ یکهزار جلد توسط انتشارات ندای کارآفرین نشر شده است.
انتهای پیام/
فرهیختگان علوم انسانی نیازمند حمایت بیشتر هستند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار