معان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛

هدف‌گذاری آذربایجان‌شرقی برای حمایت از ساخت داخل ۹۴ میلیون دلار است

1400/09/06 - 12:52 - کد خبر: 54894 نسخه چاپی

نصر: معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: امسال در زمینه حمایت از ساخت داخل و تعمیق آن در استان به عنوان یکی از اولویت‌های وزراتخانه ۹۴ میلیون دلار برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش نصر، آرش نگاهبانی روز شنبه در یک گفت و گوی خبری با بیان اینکه با افزایش توانمندی واحدهای صنعتی در زمینه ساخت داخل، کاهش معافیت گمرکی در این حوزه لحاظ می شود، بیان کرد: در سال های اخیر برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل در آذربایجان شرقی با جدیت از طریق برنامه های ابلاغی وزارت صمت دنبال شده و در سال جاری نیز توجه به آن از اولویت های ماست.
وی افزود : به دلیل توانمندی بالای واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه تعمیق و توسعه ساخت در مدت سپری شده از امسال ، نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه معافیت گمرکی ماشین آلات کاهش ۵۳ درصدی داشته ایم.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد : تا پایان مهرماه امسال ۱۳۸ طرح توسعه ای واحدهای تولیدی با یک هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا و زمینه اشتغال بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر فراهم شده است.
نگاهبانی افزود: بیشترین واحدهای راه اندازی شده ناشی از توسعه واحدهای تولیدی استان در سال جاری در گروه های صنعتی محصولات غذائی و آشامیدنی ها، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، لاستیک و پلاستیک، محصولات فلزی فابریکی و ساخت ماشین آلات و تجهیزات می باشد.
وی ادامه داد : در این مدت بیشترین واحدهای صنعتی راه اندازی شده حاصل از توسعه واحدهای تولیدی، در شهرستان های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده است.
معاون امور صنایع سازمان صمت استان، تشریح کرد : بر اساس آمار تولید اظهار شده واحدهای تولیدی، در هفت ماه سال جاری ، انواع ژنراتور ۱۹۰ درصد، چرم ۷۵ درصد و کامیون، کامیونت و کشنده ۱۰۸ درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی افزود: در این مدت همچنین تولید انواع تلویزیون و انواع پوشاک از منسوج بی بافت از رشد بالایی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.
آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های مطرح در حوزه تولید و صنعت حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.
انتهای پیام/
هدف‌گذاری آذربایجان‌شرقی برای حمایت از ساخت داخل ۹۴ میلیون دلار است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار