مدیر کل دامپزشکی استان:

مجتمع بزرگ آزمایشگاهی ملی و منطقه ای دامپزشکی در استان افتتاح شد

1400/09/05 - 16:16 - کد خبر: 54851 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل دامپزشکی استان گفت: این پروژه جهت پیشگیری و مدیریت بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام بعنوان آزمایشگاه مرجع و همچنین جهت انجام آزمایشات لازم برای صادرات و واردات دام و فرآورده های خام دامی احداث گردیده است.

به گزارش نصر، "امیرحسین بهداد" در مراسم افتتاح مجتمع بزرگ آزمایشگاهی ملی و منطقه ای دامپزشکی استان که با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد، گفت: یک نمونه از بیماری هایی که دامپزشکی کنترل می کند، بیماری فوق حاد آنفولانزا است، در صورت شیوع این بیماری از هر 100 نفر 70 نفر تلفات خواهد داشت که بیماری های مشمشه، تب مالت و... از این دست است.
وی خبر داد: پروژه عظیم ساختمان مجتمع بزرگ آزمایشگاهی ملی و منطقه ای دامپزشکی به ارزش 51 میلیارد تومان به پایان رسیده است و 25 میلیارد تومان نیاز داریم تا تجهیزات آن را کامل کنیم، طبق رایزنی های صورت گرفته قرار است به تدریج این تجهیزات در اختیار استان قرار گيرد.
وی اضافه کرد: این پروژه جهت پیشگیری و مدیریت بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام بعنوان آزمایشگاه مرجع و همچنین جهت انجام آزمایشات لازم برای صادرات و واردات دام و فرآورده های خام دامی احداث گردیده است.
بخش تشخیص مولکولی (PCR)، آزمایشگاه انگل شناسی، آزمایشگاه سرلوژی دام، آزمایشگاه میکروبی مرضی، آزمایشگاه سرلوژی طیور، آزمایشگاه میکروبی مواد غذایی (کنترل کیفی مواد غذایی)، بخش آنالیز شیمی، بخش دستگاه‌های حساس، آزمایشگاه تشخیص هاری از بخش های این مجتمع است.
انتهای پیام/
  مجتمع بزرگ آزمایشگاهی ملی و منطقه ای دامپزشکی در استان افتتاح شد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار