مدیرکل مدیریت بحران استان ؛

سهل‌انگاری برخی از دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی را دوچندان می‌کند

1398/08/12 - 13:37 - کد خبر: 5483 نسخه چاپی

نصر:مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه برخی از سهل انگاری دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی را دوچندان کرده است.

به گزارش نصر به نقل از تسنیم ، محمدباقر هنربر در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بستان‌آباد، پیشگیری و تعامل بین دستگاه‌ها را بهترین گزینه برای کاهش خسارت‌های سنگین ناشی از بلایای طبیعی عنوان و اظهار داشت: متاسفانه برخی از سهل‌انگاری دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی را دوچندان کرده است.

هنربر به روز رسانی و تقویت بانک اطلاعاتی استان را یادآور شد و افزود: شهرستان‌ها نیز بانک اطلاعاتی شهرستان خود را به روز کنند تا در مواقع بحرانی از آنها استفاده شود.

 

حق‌آبه تالاب قوریگل بستان‌آباد باید برای زنده ماندن سریعتر به بستر تالاب انتقال یابد

 سیدعلی موسوی حسینی فرماندار بستان‌آباد هم در این جلسه با تاکید بر اینکه حق‌آبه این تالاب از محل صبری‌چای تا 15 آبان ماه باید به تالاب هدایت شود اظهار داشت: اگر در ورود آب به تالاب کوتاهی شود شاهد کم آبی این تالاب خواهیم بود.

وی گفت: خوشبختانه با تدابیری که در سال گذشته صورت گرفته شده بود وضعیت آبی تالاب قوریگل امروز به یک میلیون متر مکعب رسیده است.

 

لزوم پوشش ریسک بلایای طبیعی کشور از طریق بازار سرمایه

فرماندار شهرستان بستان‌آباد با انتقاد شدید از ساخت و سازهای مسکونی و تجاری در برخی از مسیل‌های شهر بستان آباد از آن به عنوان بزرگترین تهدید در هنگام بارندگی‌ها برای مردم منطقه یاد کرد و گفت: کوتاهی هیچ دستگاهی قابل گذشت نبوده و باید تلاش شود این مسیل‌ها بازگشائی شوند.

موسوی به وضع نیمه تمام لایروبی اوجان چای در شهر بستان آباد نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه انباشت لایروبی انجام شده در حاشیه این رودخانه محلی غیر قانونی برای پارکینگ خودروها شده است که با کوچکترین سیلاب شاهد خسارت‌های بزرگ خواهیم بود.

انتهای پیام/

سهل‌انگاری برخی از دستگاه‌های اجرایی خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی را دوچندان می‌کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار