یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با شهر بورس مطرح کرد:

پیش بینی ادامه وضعیت کنونی بورس تا اواسط دی ماه

1400/09/04 - 15:33 - کد خبر: 54828 نسخه چاپی

نصر: پیمان شوریابی، کارشناس بازار سرمایه از احتمال ادامه روند نوسانی بورس تا اواسط دی ماه خبر داد.

به گزارش نصر، پیمان شوریابی در گفت‌وگویی ، درباره وضعیت بازار سرمایه، اظهار داشت: با توجه به نامشخص بودن یک سری از متغیرهای اقتصادی از جمله نرخ ارز، نرخ بهره، وضعیت بودجه و برجام؛ ابهاماتی در بازار ایجاد شده است. وقتی ابهام در بازار ایجاد می‌شود، بازار روند نمی‌گیرد. بورس نیز فعلاً چنین شرایطی دارد و بیشتر نوسانی است.
وی افزود: احتمالاً تا اواسط دی‌ماه و زمان مشخص شدن وضعیت بودجه که ابهامات برطرف شود، وضعیت کنونی ادامه خواهد یافت. در صورت برطرف شدن ابهامات، گروه‌های مستعد با توجه به وضعیت نرخ ارز و بودجه، می‌توانند رشد خود را آغاز کنند.
این کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: هنگام فعالیت در بورس، باید مشخص کنیم که در زمین سرمایه‌گذاری معامله می‌کنیم و یا در زمین سفته‌بازی. هنگامی که در زمین سرمایه‌گذاری معامله می‌کنیم، باید به ارزش بنیادی شرکت‌ها توجه کنیم، اما در حالت سفته‌بازی، اخبار تأثیرگذار بر صنعت و تحلیل تکنیکال بسیار مهم هستند.
شوریابی ادامه داد: این اتفاق بیشتر در نمادهای کوچک رخ می‌دهد که معمولاً سودسازی ندارند. سخت‌ترین قسمت بورس، سفته‌بازی است که نمی‌توان احساسات معامله گران را پیش بینی کرد
وی با اشاره به رشد نمادهای خودرویی و فراکاپی در جریان معاملات روز چهارشنبه، خاطرنشان کرد: روندی که در گروه خودروسازی و فراکاپی ها دیده می‌شود، از جنس سفته‌بازی است و بیشتر جریانات پول و اخبار انعکاسی باعث رشد قیمتی آنها می‌شود.
انتهای پیام/
  پیش بینی ادامه وضعیت کنونی بورس تا اواسط دی ماه آژانس خبری تحلیلی شهر بورس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار