در بازديد از مجتمع گلخانه‌اي عنوان شد/

تاکيد استاندار آذربايجان‌شرقي بر توسعه کشت گلخانه‌اي در جلفا

1400/09/04 - 10:32 - کد خبر: 54800 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربايجان‌شرقي در جريان بازديد از پروژه‌هاي انتقال آب در منطقه آزاد ارس که مهندس اکبر فتحي رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي نيز حضور داشت، به بزرگترين مجتمع گلخانه‌اي هيدروپونيک خاورميانه سر زد و در جريان فرآيند توليد و محصولات اين واحد قرار گرفت.

به گزارش نصر، مجتمع "ارس تارلا امين و امير" با اشتغال ۱۳۰۰ نفري از کارشناسان و کارگران حرفه‌اي، به توليد انواع گوجه و فلفل دلمه‌اي مي‌پردازد. اين واحد توليدي و غذايي طبق گفته مديران گلخانه، امسال ۴۰ هزار تن محصول به عمل آورده و ۸۰ درصد توليدات با استانداردهاي لازم به صادرات اختصاص دارد که عمدتاً در بازار روسيه به فروش مي‌رسد. همچنين بيش از ۷۰درصدِ فرآيند احداث و توليد در اين مجتمع از مواد اوليه داخلي برخوردار بوده است.
سردار عابدين خرّم در اين بازديد ضمن بررسي موانعِ افزايشِ توليد در اين گلخانه، دستورات و هماهنگي‌هاي لازم را براي سهولت صادرات و فروش در بازارهاي داخلي به دستگاه‌هاي ذي‌ربط ابلاغ کرد.
وي همچنين از مالکان اين مجتمع درخواست کرد تا ظرفيت‌هاي خود را براي اشتغال‌زايي بيشتر و افزايش توليد مبتني بر آخرين يافته‌هاي علمي به کار گيرند.
انتهای پیام/
 تاکيد استاندار آذربايجان‌شرقي بر توسعه کشت گلخانه‌اي در جلفا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار