جهان سری در گفتگو با نصر مطرح کرد؛

ما در فضای سایبری آسیب پذیر هستیم/ عمده تهدید دشمن در حوزه سایبری و زیستی است

1398/08/12 - 12:51 - کد خبر: 5473 نسخه چاپی

نصر: رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمال غرب کشور گفت: ما در فضای سایبری آسیب پذیر هستیم و باید تمهیدات لازم توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور در این زمینه صورت پذیرد.

به گزارش نصر، سردار احمد جهان سری با تشریح مسائل مورد بررسی در بحث پدافند غیرعامل به خبرنگار «نصر» گفت: رسانه ها نقش پررنگی در پدافند غیرعامل بازی می کنند.

وی افزود: پدافند غیرعامل دو بخش حاکمیتی و مردم محور دارد که حاکمیت سیاست گذار و تولیدکننده محتواست و حضور مردم در اجرای پدافند غیرعامل لازمه موفقیت در این امر است.

جهان سری از فعالیت انجمن علمی پدافند غیرعامل در دانشگاه تبریز خبر داد و افزود: این انجمن با بررسی ها و مطالعات تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.

وی عمده تهدید دشمن در پدافند غیرعامل را در حوزه سایبری، زیستی و ملاحظات عمومی توصیف کرد و اظهار داشت: دشمن در حوزه زیستی با کوچکترین تغییرات باکترایی می تواند بزرگترین آسیب ها را به کشور تحمیل کند.

جهان سری تاکید کرد: هر کشوری که بتواند تهدید را بشناسد، رصد کند، چالش را کنترل کند می تواند در پیشگیری از تهدیدات غیرعامل موفق باشد. در این زمینه آگاهی و آموزش شهروندان نقش ویژه دارد و رسانه ها می توانند در این مورد نقش بزرگی ایفا کنند.

وی تهدید سایبری را از عمده تهدیدهای غیرعامل دشمن عنوان کرد و گفت: در بحث تهدیدهای سایبری که انسان ساخت هستند، باید نسبت به آموزش و پیشگیری در خانواده ها اقدام شود.

وی ادامه داد: اگر سواد رسانه ای جامعه را ارتقا ندهیم، هدایت جامعه و افکار عمومی در دست ما نخواهد بود. سواد رسانه ای باید در سنین مختلف و اقشار مختلف آموزش داده شود.

جهان سری گفت: ما در پدافند عامل راهبرد دفاعی بسیار قوی داریم و دشمن هم می داند که در این زمینه پقدر قدرت داریم، لذا تهدید نظامی کشور دور از انتظار است، اما راهبرد دفاعی ما در پدافند غیرعامل چیست؟ ما در فضای سایبری آسیب پذیر هستیم و باید تمهیدات لازم توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور در این زمینه صورت پذیرد.

انتهای پیام/

ما در فضای سایبری آسیب پذیر هستیم/ عمده تهدید دشمن در حوزه سایبری و زیستی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار