فرهنگی در نشست با رسانه ها خبر داد؛

تصویب طرح اجرای اصل 15 قانون اساسی و جرم انگاری توهین به اقوام و مذاهب ایرانی در مجلس/ اصل 15 همان طور که در قانون اساسی عنوان شده، باید اجرایی شود

1400/09/03 - 01:25 - کد خبر: 54726 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو از تصویب طرح های جرم انگاری توهین به اقوام و مذاهب ایرانی و نیز اجرای اصل 15 قانون اساسی در کمیسیون های مربوطه مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش نصر، "محمدحسین فرهنگی" پیش از ظهر امروز در نشست با نمایندگان آذربایجان شرقی از تصویب طرح جرم انگاری توهین به اقوام و مذاهب ایرانی در کمیسیون مربوطه مجلس خبر داد و افزود: این موضوع را از دوره های پیشین مجلس پیگیری کردیم و علی رغم مخالفت های برخی محافل با این طرح، بالاخره این طرح در کمیسیون به تصویب رسید و جهت تصویب نهایی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
 
وی افزود: در این لایحه اهانت به اقوام و مذاهب ایرانی به عنوان اقدام علیه امنیت ملی قلمداد شده و قوانین مقابله با آن به قانون مجازات اسلامی ضمیمه شده است.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو همچنین از تصویب طرح اجرای اصل 15 قانون اساسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پیش از این متاسفانه طرح های مربوط به اجرای اصل 15 قانون اساسی در کمیسیون های مربوطه به بهانه های امنیتی رد می شد، اما خوشبختانه هفته گذشته این طرح به تصویب اکثریت اعضای کمیسیون رسید.
 
فرهنگی تاکید کرد: اصل 15 همان طور که در قانون اساسی عنوان شده باید اجرایی شود و اجرای این اصل قانون اساسی موجب افزایش انسجام ملی و نیز بیشتر شدن چسبندگی اقوام ایرانی به یکدیگر خواهد شد.
 
وی افزود: هر انسانی به فرهنگ، زبان و ادبیات خود علاقمند است و قانون اساسی هم به این فطرت انسانی احترام گذاشته است و مجلس شورای اسلامی به دنبال اجرایی کردن اصل مهم 15 قانون اساسی است.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از برخی انتصایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: ما علاقمند موفقیت دولت هستیم و انتقاد از انتصاب های دولت هم در همین راستا است.
 
انتهای پیام/
 
تصویب طرح اجرای اصل 15 قانون اساسی و جرم انگاری توهین به اقوام و مذاهب ایرانی در مجلس/ اصل 15 همان طور که در قانون اساسی عنوان شده، باید اجرایی شود محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار