مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

تولید فکر و اندیشه ضامن ایجاد جامعه‌ای پویا و زاینده

1400/09/02 - 15:36 - کد خبر: 54709 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تولید فکر و اندیشه را ضامن ایجاد جامعه‌ای پویا و زاینده مطرح کرد.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی  در آیین عصر کتاب که همزمان با بیست و نهمین هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تعدد و تنوع برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر باعث ایجاد فضای تعاملی مناسب برای تولید فکر و اندیشه خواهد شد.
وی افزود: برای بهره‌مندی از فرصت‌های ایجاد شده در حوزه گفتمان فرهنگی باید به کیفیت و تخصصی بودن موضوع توجه بیشتری شود و نوبسندگان و اهل فضل و فرهنگ موقعیت نقد تخصصی و سازنده را داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برای اولین بار در استان برای اهمیت دادن به حوزه کتاب و کتابخوانی، افرادی که در این حوزه کار خاصی انجام داده‌اند، تجلیل می‌شوند؛ این افراد کسانی هستند که در باشگاه‌های کتابخوانی مقام کشوری کسب کرده‌اند یا برای مثال فرد قنادی که در مغازه خود ۱۴ هزار جلد کتاب دارد و آنها را امانت می‌دهد و پرخواننده ترین فرد در کتابخانه‌های عمومی کشور است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی سابقه‌ی قابل توجهی در حوزه کتاب دارد و اولین کتاب چاپی در تاریخ ایران متعلق به تبریز است، گفت: برای حفظ این جایگاه رفیع باید کتاب که رسانه‌ای شریف است، در همه خانواده‌ها جایگاه داشته باشد.
ناظمی ادامه داد: برای حمایت از تولید و انتشار کتاب، طرح ملی تخفیف فصلی کتاب همزمان با سراسر کشور در این استان نیز اجرا می‌شود و در این طرح شهروندان می‌توانند با ارائه کارت ملی از تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب بهره مند شوند.
وی افزایش آمار کتابفروشی‌ها و افزایش میزان خرید کتاب توسط مردم در طراح‌های فصلی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود  را نشانه‌ی خوبی برای بازگشت مردم به سمت رسانه شریف کتاب دانست.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این آیین  ۱۷ نفر از فعالان و حامیان حوزه کتاب و نشر آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند.
انتهای پیام/
 تولید فکر و اندیشه ضامن ایجاد جامعه‌ای پویا و زاینده خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار