مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی:

ممقان ‌وارد فاز صادرات نخودچی به کشورهای همسایه شده است

1400/09/02 - 09:40 - کد خبر: 54673 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به رقابت فراوری نخود بین مشهد و ممقان، گفت: ممقان بالاخره توانست این برند را به اسم خود ثبت کند و هم اکنون وارد فاز صادرات به کشور های همسایه از جمله ترکیه شده است.

به گزارش نصر، سید مرتضی نیرومند در آیین رونمایی از گواهینامه ثبت ملی اثر ناملموس نخودچی ممقان و تمبر اختصاصی خوشه نخودچی اظهار کرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط، مصمم به ارزیابی خوشه های صنعتی استان شدیم.
وی ادامه داد: از ۴۰ خوشه استانی ۱۳ خوشه امکانسنجی شده و ۴ خوشه از جمله نخودچی ممقان در دست اقدام است.
نیرومند گفت: ممقان بالاخره توانست این برند را به اسم خود ثبت کند و هم اکنون وارد فاز صادرات به کشور های همسایه از جمله ترکیه شده است.
وی همچنین افزود: بعد از ثبت برند نخودچی به اسم شهر ممقان بر آن شدیم تا تمبر اختصاصی آن را نیز به ثبت رسانده و وارد رقابت جهانی شویم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اهمیت خوشه های تولیدی سبب شده است که شرکت شهرک‌های صنعتی در حمایت از تولید کنندگان ممقان خوشه صنعتی نخودچی را تاسیس کرده و با توجه به لزوم برندسازی، پرونده ثبت ملی مهارت نخودچی به عنوان اثر ناملموس فرهنگی تدوین و به دارایی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تحویل دهد و با طی کردن مراحل قانونی و اداری در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
براساس این گزارش، در پایان این مراسم از گواهینامه ثبت ملی اثر ناملموس نخودچی ممقان و تمبر اختصاصی خوشه نخودچی رونمایی شد.
انتهای پیام/
 ممقان ‌وارد فاز صادرات نخودچی به کشورهای همسایه شده است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار