رئیس پلیس راه استان خبر داد:

افزایش ۱۶ درصدی تصادفات منجر به مرگ در آذربایجان شرقی

1400/09/02 - 10:09 - کد خبر: 54669 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از افزایش ۱۶ درصدی تصادفات منجر به مرگ استان در سالجاری خبر داد و افزود: در آبان ماه که آمار تصادفات استان بالا بوده نیز این روند افزایشی تداوم دارد.

به گزارش نصر، سرهنگ رضا کریمی نژاد دوشنبه شب، یکم آذرماه، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: عمده علت بروز تصادفات استان در سالجاری، عدم توجه به جلو بوده که دلایل اصلی آن نیز شامل استفاده از تلفن همراه در رانندگی، صحبت با سایر سرنشینان، خوردن و آشامیدن، انحراف به چپ، عجله و شتاب بی مورد راننده، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب‌ آلودگی می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که دلایل ذکر شده در مجموع ۸۵ درصد علت اصلی تصادفات استان را تشکیل می‌دهد، گفت: بر اساس بررسی کارشناسان، عامل اصلی این تصادفات خطای انسانی بوده‌ است و در این راستا از رانندگان خواهشمندیم در سطح جاه‌ها با آرامش و صبر و حوصله تردد داشته باشند تا با رعایت سرعت مطمئنه، شاهد حوادث ناگوار این چنینی نباشیم.
وی از آغاز رزمایش پلیس راه و دستگاه‌های امدادرسان استان از روز گذشته خبر داد و افزود: این رزمایش تا بیستم اسفندماه ادامه خواهد یافت.
کریمی نژاد در خصوص دلیل این رزمایش، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی یک استان سردسیر و کوهستانی بوده و دارای ۳۷ گردنه است که ۱۷ گردنه از آن در راه‌های اصلی استان واقع شده و رانندگان را دچار مشکل می‌کند.
وی ادامه داد: پلیس راه استان ضمن تعامل تنگاتنگ با سازمان‌های امدادرسانی و خدمات رسان در این رزمایش، عهد بسته تا در کنار مردم باشد و در برقراری امنیت ترافیکی جاده‌ها فعالیت کند.
وی افزود: رانندگان عزیز پیش از شروع سفر خود جهت اطلاع از وضعیت جاده‌ها می‌توانند با شماره گویای ۱۴۱ راهداری، ۱۱۰ پلیس و تلفن ثابت مرکز کنترل ترافیکی پلیسراه استان به شماره ۳۴۴۷۷۸۰۰ تماس بگیرند. همکاران ما در مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته آماده اطلاع رسانی هستند.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به قرار گیری در فصل سرد سال و افزایش بارش‌ها در روزهای آتی از رانندگان خواهشمندیم تا از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در هنگام خروج از شهر، حتما تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند.
انتهای پیام/
 افزایش ۱۶ درصدی تصادفات منجر به مرگ در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار