معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز مطرح کرد؛

وجود 50 هزار واحد مسکونی خالی در تبریز / عدم توزیع متوازن ساخت و سازها در تبریز

1400/09/02 - 09:10 - کد خبر: 54664 نسخه چاپی

نصر: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: در حال حاضر بالغ بر 50 هزار واحد مسکونی خالی در تبریز داریم که هر سال مستهلک می شوند و سرمایه های شهر برباد می رود.

به گزارش نصر، "تورج روشنایی" با حضور در تحریریه نصر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
روشنایی در ابتدا با اشاره وجود 50 هزار خانه خالی در تبریز نحوه محاسبه آن را بسیار ساده خواند و اظهار داشت: طبق دستورالعمل شرکت توزیع برق هر واحدی که زیر 5 کیلو وات مصرف داشته باشد به عنوان خانه خالی تلقی می‌شود. در سال 1396 که در مرکز مطالعات مشغول بودم بعد از کلی مکاتبه شخصا به اداره برق رفته و آمار مصرف برق را گرفتم، در آن سال آمار خانه های خالی 35 هزار واحد بود؛ قطعا اگر امروز آمار دقیقی از این مشترکان داده شود؛ بیش از 50 هزار واححد مسکونی خالی در تبریز خواهیم داشت.
 
وی اضافه کرد: این در حالی است که بنگاه ها خانه خالی برای اجاره ندارند، اگر هم داشته باشند شرایط واگذاری بسیار سختی دارند، در حالی که در تبریز بالای 50 هزار خانه خالی داریم! مقصر این موضوع کیست؟
وی در ادامه ضمن اظهار تاسف از این وضعیت ، تصریح کرد: دقیقا مقصر، مدیر ساخت و ساز این شهر است که به هر دلیلی این مشکلات را مدیریت نکرده است، طبیعی است که اگر تولید به نسبت مصرف کننده مخاطب نداشته باشد کار مازادی خواهد بود. امروز تولید مسکن باید بر اساس نیاز و قدرت خرید مردم انجام شود.
روشنایی با اشاره به اینکه اکثر واحدهای خالی در مناطق خاصی از شهر هستند؛ افزود: اگر مسکن درجه یک در این شهر هزاران واحد دیگر هم تولید شود باز دردی را دوا نمی کند. به همین دلیل کارشناسان معتقدند باید واحدهای درجه سه ساخته شود تا مردم برای تامین سرپناه شان؛ قدرت خرید داشته باشند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز بار دیگر به توزیع نامتوازن ساخت و سازها در کلانشهر تبریز اشاره کرد و  اظهار داشت: در کجای دنیا یک چهارم مساحت آن را کنار می گذارند و می‌گویند تمام ساخت و سازها باید در این قسمت صورت بگیرد و سه چهارم مابقی رفته رفته به متروکه تبدیل شود؟ چه کسی مسئول این آشفتگی است؟ چه کسی باید این را مدیریت کند؟ در تمام دنیا مگر ساخت و ساز توزیع متوازنی ندارد؟ مگر قیمت زمین در تمام شهر های پیشرفته به صورت یکسان نیست؟ به جز منطقه خاصی که بنام لاکچری نشین ها شهرت دارد.
انتهای پیام/
 
وجود 50 هزار واحد مسکونی خالی در تبریز / عدم توزیع متوازن ساخت و سازها در تبریز محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار