رشیدی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

مصوبه شورای شهر برای تاسیس سازمان ورزش و باشگاه شهرداری تبریز غیرقانونی است

1400/09/01 - 22:51 - کد خبر: 54659 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز مصوبه این شورای برای تاسیس مجدد سازمان ورزش شهرداری تبریز و شرکت باشگاه فرهنگی-ورزشی شهرداری تبریز را غیر قانونی دانست.

به گزارش نصر، "روح اله رشیدی" با تاکید بر غیرقانونی بودن مصوبه تاسیس سازمان ورزش شهرداری تبریز، گفت: دو مصوبه ای که اخیراً در صحن شورا به تصویب رسید با موازین قانونی و چارت ابلاغی وزارت کشور تعارض دارد.

وی افزود: در گذشته سازمان ورزش به دلیل ابلاغ وزارت کشور با سازمان فرهنگی، هنری شهرداری ادغام شد و در واقع بخش ورزشی شهرداری تبریز حدف نشده، بلکه در سازمانی فرهنگی اجتماعی ادغام شده است و به عنوان معاونت ورزش این سازمان فعالیت می کرده است و منطق آن این بوده است که اگر در مورد عملکرد این سازمان در حوزه ورزش نقد داریم، عملکرد این سازمان و مدیران آن را مورد کنکاش قرار دهیم.

رشیدی با تاکید بر اینکه فعالیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در سال های اخیر قابل نقد است و بخش ورزش در عملکرد این سازمان مغفول مانده است،  ادامه داد: وظیفه شهرداری در حوزه ورزش عمومی است و شهرداری نمی تواند در ورزش حرفه ای هزینه کند و باید زیرساخت ها و نگهداری اماکن ورزشی سطح شهر را مدیریت کند.

وی گفت: مصوبه سازمان ورزش خارج از چارت قانونی شهرداری است که توسط وزارت کشور ابلاغ شده و شرکت باشگاه ورزشی شهرداری هم معطوف به ورزش حرفه ای است که شهرداری مجاز به فعالیت حرفه ای در این بخش نیست.

وی در پایان افزود: شهرداری مکلف است ابنیه ورزشی سطح شهر را احداث و نگهداری کند که یک عملیات عمرانی است و شورا و شهرداری موظفند با هماهنگی دستگاه های ذی ربط مردم را به ورزش تشویق کنند و در خصوص توسعه اماکن ورزشی و توزیع عادلانه امکانات در ورزش عمومی به طور مطلوب عمل کرده و اولویت در بخش فرهنگی هم این باشد که مردم به ورزش ترغیب شوند.

انتهای پیام/
مصوبه شورای شهر برای تاسیس سازمان ورزش و باشگاه شهرداری تبریز غیرقانونی است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار