معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی:

۶۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تبریز فعال است

1400/09/01 - 20:53 - کد خبر: 54653 نسخه چاپی

نصر: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت ۶۰۰ اتوبوس شهری در تبریز با میانگین عمر بالای ۱۵ سال گفت: این اتوبوس‌ها بسیار فرسوده هستند و حداقل سه برابر این تعداد برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز داریم.

به گزارش نصر، جواد رحمتی روز دوشنبه در گفت وگویی، استقرار صنایع آلاینده در نزدیکی شهر و فرسودگی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی را از مهم‌ترین دلایل تشدید آلودگی هوای کلانشهر تبریز دانست و افزود: بیش از هشت سال است که سهمیه‌ای برای افزایش ناوگان حمل‌ و نقل عمومی به استان‌ها تعلق نگرفته و به رغم اینکه تولیدات داخلی جوابگوی نیازها نیست، برای واردات اتوبوس نیز مجوزی صادر نشده است.
وی یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای تبریز را تصمیم دیسپاچینگ ( مدیریت ) مرکزی شرکت ملی گاز برای استفاده از مازوت به جای گاز طبیعی در نیروگاه تبریز اعلام و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قانون، استفاده از سوخت مازوت به خصوص در هنگام آلودگی هوا را منع کرده است، ولی از ۱۵ شهریور امسال، برخلاف سال‌های گذشته که از پایان آبان ماه سوخت جایگزین استفاده می‌شد، نیروگاه تبریز مجبور به استفاده از سوخت مازوت شده است.
رحمتی اظهار کرد: به همین دلیل، افزایش میزان آلاینده‌های هوا در تبریز، نسبت به سال گذشته زودتر شروع شده است و با آلودگی هوا در این کلانشهر مواجه هستیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز با بیان اینکه وضعیت اتوبوس‌های تبریز مناسب نیست، گفت: با وجود تصویب شورای شهر دوره پنجم، هنوز اتوبوسی برای این شهر خریداری نشده است‌.
یاسین بجانی خاطرنشان کرد: در خصوص نوسازی تاکسیرانی یکی از بانک‌ها متعهد شده است تسهیلات چهار درصدی برای خرید ۱۰ هزار دستگاه خورد در چهار سال ارائه کنند.
به گزارش ایرنا، ناوگان اتوبوسرانی تبریز با ظرفیت جابه‌جایی روزانه ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت ۱.۸ میلیون نفری این کلان‌شهر در سال‌های گذشته با چالشی به نام فرسودگی مواجه بوده است.
شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با داشتن بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان را جا به جا می کرد که از این تعداد حدود ۱۵۰ هزار نفر توسط مسیر تندرو، موسوم به «بی. آر. تی» از غرب به شرق تبریز و بالعکس جابه جا می‌شدند.
انتهای پیام/
۶۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در تبریز فعال است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار